Inlägg från: krisscross |Visa alla inlägg
  • krisscross

    Kristna se hit(del 16)!

    Anmäler mig ^_^

  • krisscross

    Spomenka och Jessica CS (och alla andra med för den delen) - "svamla på" och "häv ur er", det är det den är tråden är till för =)

    Känns så skönt att vi kan stötta varandra när vi har det svårt, och lyssna till och be för varandra.

    Personligen vill jag passa på att tacka Gud för det underbara vädret han givit oss, att våren äntligen kommit =) Tack Gud!

    Ber till Gud för alla i tråden som känner att det är jobbigt, Han ska ge er kraft och styrka.

  • krisscross

    Hoppas ni haft och får ha en fortsatt Glad påsk!!!

    - "He did it for You!"

  • krisscross

    Jessica C S skrev 2009-04-08 21:48:31 följande:


    Bara för det så skickade jag FEL länk! Här är den rä

    Vilket bra drama, verkligen talande!

    God Bless!
  • krisscross

    Hej!

    Har haft ett break under min projekttid i skolan, sjukt mycket att göra, har tagit ut mig helt. Sen tog det lite tid innan jag hittade er, men nu är jag här igen!

    Känns lite åpet att behöva be om förbön såhär med en gång, men jag/vi behöver det verkligen. Bäbisverkstaden går dåligt och jag har blivit diagnostiserad med PCO/S - har ingen ägglossning och Pergotime har inte haft någon effekt - ännu.

    Till råga på detta är jag nu arbetslös, tillsammans med en större del av Sveriges befolkning, en i mängden utan större hopp.

    Gud är stor och god, vi litar på och tror att Han hjälper oss, men nu kan det inte hjälpas att hopp och framtidstro känns lite långt borta ibland.

    /Kristina

  • krisscross

    "Må vägen komma dig till mötes,
    må du alltid ha medvind,
    må solen värma ditt ansikte,
    må regnet falla djupt över dina ängar,
    tills vi möts iegn, tills vi möts igen,
    må Gud hålla dig i Sin hand."

    En barnsång vi sjöng i min barnkör som liten :) Den värmer gott.

  • krisscross
    Milkina cerka skrev 2009-06-06 22:00:48 följande:
    Har du noter?Jag har inte hört den sjungas utan hittade den i min bok nu när jag läste.
    Jag kan rota lite och se vad jag hittar ^_^
  • krisscross
    Milkina cerka skrev 2009-06-06 22:00:48 följande:
    Har du noter?Jag har inte hört den sjungas utan hittade den i min bok nu när jag läste.
    Hittade detta snabbt, men det är inte den version som jag sjöng som liten. Här står det iaf att det är en irlänsk välsignelse. Text och även ett ljudklipp finns på denna sida! www.ugglemor1.se/Prayers/irbless.htm

    p/s "må regnet falla MJUKT över dina ängar" ska det visst vara ^_^ Längesedan jag sjöng den ;)
  • krisscross
    Milkina cerka skrev 2009-06-08 00:06:59 följande:
    Det står visst mjukt i mitt inl. såg jag när jag tittade nu.Tack för länken, barnen sjöng fint .Vad skiljer från hur du/ni sjöng den som små?
    Inte samma melodi och inte exakt samma text (men samma innebörd), ska se om jag kan hitta noter på den vi sjöng som barn.

    Kram!
  • krisscross

    Ber för alla i tråden och lite extra för Spomenkas anhörige.

  • krisscross

    Godkväll ^_^

    Imorgon åker jag och lillkillen till Nyhemsveckan, hoppas på att kunna "tanka" lite andligt, om ni förstår vad jag menar ;)

    Ses om en vecka!

  • krisscross

    Tillbaka från Nyhemsveckan - helt underbart! Har tankat lite kraft till vardagen.

    På måndag bär det av till Gyn för mig igen för att se om det blivit några ägg den här månaden med dubbelkur av Pergo. *wish me luck and keep us in your prayers*

    Ber för alla i tråden

  • krisscross

    All American Mom skrev 2009-06-22 14:10:25 följande:


    Håller tummarna och ber att Sankt Gerard höra våra böner och ber själv att Gud hjälper och höra alla våra böner.Har du Facebook?
    Tack Heather =)

    Nope, ingen facebook. Har sagt att jag inte ska ha det, men blir kanske att jag skaffar det eftersom alla andra verkar ha det ^_^ *grupptryck!*

    Har varit hos Gyn idag, ETT ÄGG, trodde han!!! Tackar Gud och ber att det verkligen är ett ägg och att det ska ta sig nu. Fortsätt gärna be för mig, för oss.
  • krisscross

    Gissa vem som fick utslag på ÄL-stickan i morse! *tack gode Gud!*

    Hoppas och ber det stämmer nu och att det blir en bäbis den här gången, vi orkar inte vänta längre *hoppas hoppas*...

  • krisscross
    hammoleket79 skrev 2009-06-29 17:33:17 följande:
    Hej! Får jag vara med här? Har deltagit i en missfallstråd tidigare, men dels saknar jag att inte kunna ha med Gud i diskussionerna där, och dels har jag precis blivit gravid igen efter två missfall.
    Välkommen =)
  • krisscross

    Mrs K skrev 2009-06-30 23:52:18 följande:


    Snälla vänner be för mig. Har fått ett sommarvikariat inom vården. Har ingen tidigare erfarenhet och hittills har det "arbetsmässigt" fungerat helt ok men jag mår inte bra av att ha detta jobb. Har ont i magen innan jag ska gå dit. Dessutom har jag svårt att anpassa mig till det faktum att jag missar otroligt mycket tid med min dotter. Trots att det känns som ett stort misstag att ha tackat ja till att jobba hela sommaren så finns det ju inget val annat än att "genomlida" dessa månader som just nu känns evighetslånga. Jag klarar inte av att må såhär dåligt så länge. Be att Gud ska visa mig hans väg för mig att ta mig igenom denna sommar. Jag behöver Guds kärlek och vägledning otroligt mycket just nu.Ber för er alla.
    Förstår vad du menar - ber för dig vännen.
Svar på tråden Kristna se hit(del 16)!