Inlägg från: Felicia Adrian |Visa alla inlägg
  • Felicia Adrian

Vanligt att en 10-åring sminkar sig?

ja det är vanligt! Men de är inte sminkade i den åldern i skolan tex.
    Jag var hästtjej ut i fingerspetsarna och fattade liksom inte de som var sminkade i stallet hur de kunde låta bli att få det utsmetat eller hålla långa naglar hela och fina..
    men hemma sminkade jag mig gärna i 10 års åldern och lärde mig göra mig "vacker".
    Min 5 åring sminkar sig. Men då med sådant smink som nästan inte har något färg då som är riktat till barn... men mascara kan hon ibland få av mig om hon vill.
    Har en kompis som har en dotter på 8 år som sminkar sig till disco tex och sminkar sig i lek ihop med min dotter...
    Min kusin på 11 år gillar också smink men inte alls i den utsträckningen som kompisens 8 åring.. men där ser jag skilnaden på mammorna. 8åringens mamma kan gå i pyamas när man träffar henne men ALDRIG har jag sett henne osminkad. Min moster däremot sminkar sig bara typ om det skall ivägs på fest aldrig till vardags..
    Jag själv använder också bara smink om jag skall ut eller bort på kalas. Men oftast är jag osminkad (sminkar mig så sällan att mitt smink hinner bli dåligt och måste slängas) även på kalas.

Tror det beror mycket på hur man är som förälder själv när det gäller smink.

Sen det med killar jag det intresserade jag mig redan för i åk 4 och tjejkompisar skvallrade man om vem som var snyggast och vem man skulle vilja vara ihop med.
    När jag kom upp i 6:e klass så var man ihop med killar.
    Så är det än idag tycker jag det verkar!

Kan ju tillägga att jag är "bara" 25 år...

Svar på tråden Vanligt att en 10-åring sminkar sig?