olandstoken skrev 2009-04-05 13:27:42 följande:
idag svullande mina fötter upp som stora bollar. de blev jätte röda och det stack som bara den i dom. svullnaden försvann ganska bra när jag äntligen fått på mina stödstrumpor (det är ju inte det lättaste längre med en basketboll i magen). gick och la mig igen och fick även stickningar i armarna. usch, det känns så obehagligt alltihop nu. kan inte den där bebisen bara komma nu, det är ju bara 6 dagar till bf iaf. Linhen: nä, man kan ju inte prata om tillväxthämmning då vad låg ditt tryck på? och vad hade du innan graviditet? läste en artikel från läkartidningen och där stod det att kvinnan ibland även har symtom efter förlossningen. känns som det är mycket det inte vet när det gäller hf... det är inget jag har hör tidigare.
130/80 in i de första två och jag har börjat medicinera när undertrycket passerat 100.
Jag har ärftligt högt blodtryck så det var inte så konstigt att jag fick det vid graviditeterna. Efter första normaliserades trycket efter ett tag men inte efter andra och då tror man att ärftligeheten "tagit över" helt enkelt. SÅ det blir medicin forever för mig nu.