• marre 84

vad är det för skillnad på sun garden och Sunwing Resort??

vad är det för skillnad på sun garden och Sunwing Resort?
    villen av dom är bra?? har ni varit med nån av dom?? vi har bäställt en resa till rhodos sun garden med allinclusiv och vi har 3 barn på 7 år, 18 månader och 5 månader som ska dit... ska man tänka på nåt specielt??

• Svar på tråden vad är det för skillnad på sun garden och Sunwing Resort??
  • Bergling

Det är väl i praktiken ingen jättestor skillnad.

Båda vänder sig till barnfamiljer i första hand. Man kan väl säga att Sungarden är bra, men Sunwing bättre. Sedan finns Sungarden Plus som ligger mitt i mellan.

Sungarden är alltid minst kategori 3+ och Sunwing minst 4.
    Sunwing har shower på kvällarna hela säsongen (Sungarden under skollov).
    På Sunwing finns babypool med solskydd, och Lolo och Bernies miniland. Sunwing ligger också alltid nära havet. På Sunwing finns två restauranger, på Sungarden minst en. Osv, osv...

Det finns mer info om skillnaden mellan Sungarden och Sungarden Plus här: www.ving.se/sungarden/sungarden.aspx&menuid=5

• hotten

fast i praktiken när man sett flera hotell så är skillnaden enorm!
    sunwing har de mesta å man kan läsa om allt i katalogerna, aktiviteter, underhållning mm..

de andra alternativet kommer sällan upp ens i katalogbeskrivningen, det är mer ett barnvänligt alternativ men som vanligt hotell...
    Det är Always motsvarighet till vings sunwing, nu är ju always uppköpt av ving i sverige så därför har ving båda..
    när always fanns hade de ju ofta lägre priser än vad ving har å därmed kan man väll inte förvänta sig samma standard heller..

• Karin L

En stor skillnad ska vara maten, på Sunwing ska ju matten hålla en viss standard på alla anlägningar Sungarden har inte riktigt samma höga standard. Det är vad jag har hört.

• marre 84
    hotten skrev 2009-04-03 18:46:54 följande:
    www.svd.se/resor/nyheter/artikel_2399345.svdom skillnaderna
    tack....

jag har pratat med ving nu finns det samma saker som på sungarden som det finns på sunwing som t.e.x Miniland och Lollo & Bernie
    obs: detta finns från denna året börjar från juni...
  • hotten

marre 84 skrev 2009-04-03 21:11:58 följande:

tack....jag har pratat med ving nu finns det samma saker som på sungarden som det finns på sunwing som t.e.x Miniland och Lollo & Bernie obs: detta finns från denna året börjar från juni...
    ok, kolla oxå poolerna om det är av vikt för er, sungarden brukar ofta ha mycket mindre poolområde å kallare vatten (när det gäller uppvärmda pooler)
  • 3mamman

Barnklubben (eller vad det nu heter) har inte öppet hela säsongen på Garden utan bara under en viss period som anges i katalogen.

Personligen tycker jag Sunwing är överskattat som varumärke. Det viktigaste är nog att läsa på ang. underhållning, hur nybyggt hotellet är, läge, osv.

Svar på tråden vad är det för skillnad på sun garden och Sunwing Resort??