• F  Love

Billig charterresa och billig romantisk resa för två, Vart?

Jag och min familj vill ha era tips, först en billig charter ev all inclusive resa till något land med sol och bad 1-2 veckor, har ni tips om billig, lämplig familjeresa som charter eller lägenhet/villa, det är orten som är viktigast för sol och bad, koppla av, vi älskar vatten och värme! Tipsa gärna om resebyrå som är bäst och billigast på familjeresor! Under maj-september 2009

En romantisk (försenad smekmånad) resa för mig och min älskade make, 1-2 och eller 3 veckor, billig men även mer exklusiva platser tips tar vi emot åxå... hösten-vintern 2009

Ge oss alla era förslag som ni varmt rekommenderar, Tack på förhand!

• Svar på tråden Billig charterresa och billig romantisk resa för två, Vart?
  • natta84

Egypten vill jag rekommendera. Solsäkert och bara 5 timmars flygresa.

• Boa

Skulle nog säga Naxos i Grekland på första frågan. Vi bodde i en liten ort (som jag tyvärr inte minns vad den heter nu) en bit utanför naxos stad. Där var riktigt fin sandstrand och barnvänligt. Kreta är också barnvänligt och oftast sandstrand. Man kan hitta billiga restresor särskilt i maj och augusti/september. Nackdelen är att det är dyrt men man kan ju boka lägenhetshotell så behöver man inte äta alla måltider på restaurang. Även om man tar restresa kan man lägga till några hundralapper för att få lägenhetshotell.

Försenad smekmånad: Thailand är ett riktigt bra vinterresemål, det är lagom varmt och billigt att vara där. Många åker till tex kanarieöarna för att det är billigare, men tänk på att det är mycket dyrare att leva där och så är det väldigt turistigt och rätt kallt. Jag bor i Mexiko och här finns en massa härliga resmål, men det är dyrt och krångligt att ta sig dit från Sverige. Det finns ju charter till playa del carmen och cancun i karibien, där är underbara stränder men väldigt turistigt.

• Duckan74

Kolla Langley travel. De har ett ställe på Kreta, Almirida. Halvpension och bra priser. Speciellt om ni vågar ha is i magen och vänta lite. Två vänner med familjer som varit där och de var mycket nöjda.

• F  Love

Tack för era tips, jag tar gärna emot fler förslag! Jag tittade runt i går på de största resebyråerna och det fanns ganska bra priser men jag och min man försöker få en riktigt bra plats för det ena barnet 9år har aldrig varit utomlands, han har aldrig flygit men längtar sååå efter det nu och vi hoppas att vi kan få en bra resa i maj, juni, juli, augusti någon gång!

• Tecken

Kroatien kan jag rekommendera varmt! Resan dit kan vara lite "halv-dyr", men väl på plats är det rätt billigt. Jag har aldrig sett så Azurblått vatten som när vi (min man och jag) var på ön Hvar.

• gormisen

Vi var i Montenegro för ett par år sedan.... Det kan jag varmt rekommendera!

Svar på tråden Billig charterresa och billig romantisk resa för två, Vart?