Inlägg från: affliction |Visa alla inlägg
  • affliction

Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby

Hej! Ni verkar ju total-insatta i hur Tradera fungerar, vilket jag som gröngöling inte är. Tänkte fråga er en sak jag funderar på om det är okej? Om en säljare tycker att vinnande budet är för lågt, har säljaren då rätt att låta bli att sälja varan?

(¯`°?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Ellinore♥ .?:*¨¨*:?.♥.?.¸.?°´¯)
  • affliction

Vänder mig till er igen ang en fråga om Tradera. Fick ju svar sist av någon, (kommer inte ihåg nick), - Tack så hemskt mycket!!!

Jag budade igår på en pop-upleksak o hade högsta bud när det var en dryg timma kvar av auktionen. Gick in på min sida på T igårkväll för att se om jag vunnit, men hittar inte någonting. Inte att jag blivit överbjuden, inte att jag vunnit - annonsen är borta helt enkelt! Kan säljaren plocka bort annonsen bara någon timma innan budgiviningen är slut för att han el hon inte tycker att de fått tillräckligt betalt??? Budet jag lagt låg på 46 kr + frakt 45 kr för en popup-leksak som spelar melodier, så jag antar att det var ett fynd för mig o att säljaren tycker att det var lite lite betalt...

• affliction
    HejhejMonica skrev 2009-04-20 09:07:03 följande:
    Jag har plockat bort auktionen en gång, men egentligen får man inte det, så det kanske handlade om nåt annat, kanske var trasig eller nåt o inte gick att sälja
    Tack för svar! Blev superbesviken o jag kommer inte ihåg säljarens nick heller eftersom jag bara la ett bud igår o inte bevakade auktionen. Har hittat en annan popup-leksak som jag lagt bud på nu - men tyvärr inte alls lika fin!
  • affliction
    HejhejMonica skrev 2009-04-20 09:16:11 följande:
    Blev säljaren avstängd kanske? Man kan ju kolla avslutade auktioner, måste man ha nåt auktionsnummer eller räcker det med namn på auktionen?Jag la ut en jacka lite fint innan, min dotter hade ingenting som dolde underlivet, tog på sig jackan när hon simmat. såg det sen när jag hade fått bud, bad tradera ta bort auktionen o det gjorde dem
    Jag har sökt på annonsen men den är borta! Har inget auktionsnr heller o som sagt, kommer inte ihåg nick... Tröttsamt är det iaf!
  • affliction

Har en fråga till, just ang det här med frakten om någon har lust att svara. Hur kan det komma sig att en del tar 36 kr i frakt för en body i stl 74 o en del bara 12kr? Jag har själv sålt bodys på T o då gick frakten endast på 12kr. Förstår om man tar betalt för embalage men inte kan emballaget 24kr eller?

• affliction

Såg att någon frågat tidigare när man tidigast kan ge ett negativt omdöme? Jag vann en auktion veckan INNAN Valborg. Fick mail med konto uppgifter o satte in pengar så hon borde fått dem tis innan Valborgsmässoafton. I söndags fick jag mail att hon fått pengar o att kläderna är på väg, men jag har fortfarande inte fått något paket o idag är det onsdag.... Tyvärr är det så att hon har fått negativt omdöme som säljare innan, men bara ett det senaste halvåret. Däremot står det att leveranstiden varit lång i några av mailen, men inte hur lång...Vad skulle ni göra?

Vann en annan auktion i söndagskväll av en säljare som jag köpt av tidigare o fick grejerna redan idag, trots att han förmodligen inte fått min betalning ännu! Gjorde min insättning igår, så det kallar jag snabbt!!!

Sen måste jag fråga vad "ninja" är? Hänger inte riktigt med i alla svängar *haha*

• affliction

Läser tråden varje dag o har ju slängt in nån fråga då o då o fått så bra svar.
    Jag lade upp lite annonser imorse o upptäckte på en klänning att märket bytt namn, så jag ändrade lite i min annons, är det någon som vet om det kostar extra? Klickade på registrera utan att läsa så noga...

Har satt Tradera stopp på mig själv då jag vann 3 auktioner igår som jag aldrig trodde jag skulle vinna! Så nu måste jag helt enkelt sälja lite istället. Någon frågade tidigare vilken längd som är bäst att ha på auktionerna, någon som har nåt bra svar på det?

Har läst om människan som begärde mer pengar i frakt! Gud, så fräckt, tycker jag. Har själv en princip att inte buda på dem som inte skriver frakt o själv räknar jag alltid ut vad frakten kommer bli för mina grejer. Skulle den bli mer får jag väl själv stå för det, så tycker jag.

• affliction

Måste fråga er om jag är gnällig när jag ifrågasätter en säljare såhär:

"Fick tröjan på posten idag o den är verkligen jättefin! Men jag har en fråga ang portot, det står 25 kr i auktionen, men på brevet satt endast 12 kr...? Var det något som kostade extra som det inte står om i auktionen?"

Har nämligen köpt en precis likadan tröja, (fast med annat tryck), av en annan säljare o där stod fraktkostnad 24kr o det satt 24kr på paketet oxå, så det kan jag gå med på. Har nämligen inte lust att betala extra för porto som inte sätts på mitt kuvert? Är jag smågrinig o sur nu?

• affliction
    sussieklader skrev 2009-05-14 12:14:45 följande:
    Nej, du är inte gnällig Om jag betalat in mer i fraktkostnad än vad som sitter på paketet så brukar jag maila typ: "Nu har xxx kommit fram och jag är mer än nöjd med varan! Däremot så ser jag att du tydligen råkat ta för mycket i porto eftersom jag betalade xxx och det var frankerat med xxx. Du får gärna sätta tillbaka det beloppet på mitt konto i xxx. Tack så mycket för affären, mvh Sussie"Då har säljaren mitt kontonummer direkt och kan sätta in pengarna där. Annars ligger stapeln för fraktkostnad inte så bra till
    Jag har redan skickat iväg mailet, men skickade inte mitt bankkontonr. Räknar med svar från den här säljaren, för jag har haft mailkontakt med henne innan affären ang att jag skrev fel nick i meddelandet på banken, men det löste ju sig. Hon verkar seriös o trevlig, men jäkligt tråkigt om hon tar extra fraktavgift för att få mer betalt för varorna... Har handlat ganska mycket sedan jag blev medlem på T o har faktiskt inte råkat ut för det innan, så jag känner mig lite blåst o godtrogen just nu. Hade det varit jag själv som sålt något hade jag kontaktat köparen så jag kunde sätta tillbaka pengar.
Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby