Inlägg från: Smilla1976 |Visa alla inlägg
  • Smilla1976

Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby

Familjetrollet skrev 2009-04-02 17:36:38 följande:
    white cheese skrev 2009-04-02 15:53:11 följande:
    grattis i klubben.har en som vann tre auktioner den 21/3 och har ännu inte betalt.köparen säger att hon ångrar sig.men jag står på mig!bud är bindande,vilket står i alla mina auktioner,ingen betalning är lika med NEG omdömmen.köparen menar att 24 kr för alla auktioner är ingen stor summa.men allt jobb som jag har lagt ner på dessa tre auktioner,provision,jaga henne via flera mail under flera veckor skiter köparen i!här ska jag sluta med att sälja på T framåt sommaren.blir bara fler och fler oseriösa och krångliga köpare
    Jag har bestämt mig för att inte jaga köpare, krediterar hos Tradera och lägger ut igen, det är liksom inte värt det! Låter aldrig köpare vänta m betalning heller, orkar inte vara schysst, det blir så ofta fel tyvärr!
    Trist med oseriösa mskor på T!
  • Smilla1976
    kasa skrev 2009-04-02 19:19:41 följande:
    Vill bara tillägga att även det kan va "lurigt" jag vann en auktion de 8/2 betalade 9/2 mejlade om detta o hade inte sett röken av vinsten den 4/3 .... mejlat flera ggr under vänte tiden ... Mejlar tillslut genom en aktiv auktion o får då kontakt o säljaren hade missat min inbetalning o inte fått mina mejl.... skulle lägga ut igen o ge mig neg. Men hon fick kollat upp allt o såg att hon fått pengar o skickade då varan som var HELT TOPP !! Men det kunde blitt helt fel utan att jag som köpare gjort ngt fel. Fick bara som svar att hon ALDRIG fått ngra mejl från mig men jag anser ju att hon borde sett att jag satte in pengar på konto o skickat då. Det står ingenstans att jag skulle mejla när jag satt in .... Som tur är finns det "kontakta säljaren" om de har aktiva auktioner ute...
    Ja visst kan det bli fel, men jag har stenkoll på mitt konto och märker när köpare betalar in och då skickar jag såklart direkt! Jag påminner såklart via mail, men max 2ggr och ringer inte och jagar på.... Har man skickat 3 mail och inte hört ett ljud så struntar jag i affären även om jag är sur, är köparen verkligen intresserad och på nåt sätt inte få mina mail så försöker ju denne kontakta mig så resonerar jag.
    Jag jagade en köpare och skrev massor av mail, så jag satte negativt omdöme på henne, 5 min senare fick jag ett, alltså så funkade hennes mail alldeles utmärkt och såg att jag hade satt neg, Då blev jag tokarg och bestämde mig, aldrig mer jaga KÖPARE, tyvärr är Traderas omdömessystem värdelöst pga detta. Man vågar inte ge negativt för då får man bara HÄMNDOMDÖME!
  • Smilla1976
    Familjetrollet skrev 2009-04-03 16:25:31 följande:
    precis.sen vill flera ha b-post.men det skilljer bara nån ynka krona mot a-post.jag brukar köpa hem frimärken så det finns och då köper jag a-post frimärken
    Då får man väl neddragen stapel pga lång leveranstid med B-post :-P
  • Smilla1976

Jag tycker det är mer svårsålt nu på Tradera än i januari, helt knäppt då trodde man inte folk hade pengar efter julen, men då jäklar vad bra det gick!
    Jag tycker att söndagarna är sega på bud numera, funderar på att byta avsluts-dag, nån annan som känner likadant?
    Folk kanske inte har tid att sitta på helgen?
    Nä, nu kommer jag inte lägga ut på nån månad tror jag...

• Smilla1976
    Vikctoria skrev 2009-04-06 22:28:27 följande:
    Kul att höra att det gått bra för er idag! Det kanske börjar bli bra läge på Tradera igen.
    Jag tror att det kommer att gå bra på T igen, dock så har nog senaste tidens problem kring bilder och att T är segt gjort att det inte gått så bra! Jag skulle kolla lite grejer i söndags att ev ninja till exempel, MEN jag fick inte upp en bild så jag gav upp och då är det klart att auktionerna inte kan gå lika bra!

Nej, jag kommer inte ha avslut på söndagar mer, tror på måndagkvällar eller tisdagkvällar kanske. Jag är rätt nöjd med söndagens avslut, MEN är övertygad om att det hade gått bättre om det inte strulat så mycket med det tekniska på T...
  • Smilla1976
    vinterlärka skrev 2009-04-08 09:31:39 följande:
    Just det, får vi ett minus till nu så tror ju folk garanterat att det är vi som luras!
    Har ni lagt pos omdöme då? Annars är det ju bara att lägga neg tillbaka på den som lägger neg på er och sen hoppas de vill dra tillbaka omdömena och då tas både ert och köparens bort! Inte idealiskt att göra så, men ibland så kanske man måste!
    Hoppas det ordnar sig!
  • Smilla1976

God kväll
    Lite OT, men vet att det har diskuterats Villevalla förut, alla de auktioner som egentligen är andra sortering, MEN jag undrar om nån vet hur mössorna är i storlekarna?? Små eller stora??

Tusen tack

• Smilla1976
    Smilla1976 skrev 2009-04-08 19:49:14 följande:
    God kväll Lite OT, men vet att det har diskuterats Villevalla förut, alla de auktioner som egentligen är andra sortering, MEN jag undrar om nån vet hur mössorna är i storlekarna?? Små eller stora??Tusen tack
    Tänker främst på dom som är två tofsar (för bebisar upp till 18 mån) eller det som bara är toppiga och som är fr 1år -
  • Smilla1976

Tack för svaren om Villervalla-mössorna, jag får se hur jag ska göra, egentligen är det ju bäst att prova så den blir bra, tycker de är så fina

Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby