Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby

Det står ju att Tradera just nu har problem med sin prestanda och bildladdning..är det därför som mina stora bilder inte kommer upp?{#lang_emotions_frown} Jag får bara upp minibilden och så ska det ju inte vara..jag har t.o.m redigerat bilder så att alla är under 2 MB.
    Behöver jag ringa supporten och fråga om det här eller brukar bilderna "fixa till sig"?

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    dorothea skrev 2009-04-02 08:11:14 följande:
    Vilken storlek på mailingbags köper ni. Det verkar väldigt praktisk, skall nog beställa sådana.
    Jag köper både 25x33cm och 16,5x23cm men jag använder mest den större storleken.

Nu har jag dessutom pratat med supporten som tar bort mina auktioner och avgifter så att jag får starta om Powern ikväll*suck* Alla bilder ska visas annars är det tekniskt fel{#lang_emotions_yell}
    Vi får väl se hur många hon hinner plocka bort medan köp-nu trillar in
  • Smultronhjärta
    Blue Bear skrev 2009-04-02 08:40:54 följande:
    Halloj.. Har sålt ett par babyskor som är nya i kartong. Kan jag skicka i kartongen? Jag vet att det blir skrymmande.. en vet inte om man "får" skicka i kartongen.. Måttet är LxBxH 23*13*8,5 cm och de väger kappt 200 gram.. Borde väl bli 36 kr.. eller?
    Japp- 36 kr låter helt rätt
  • Smultronhjärta
    dorothea skrev 2009-04-02 10:04:24 följande:
    Får man plats med en collegetröja eller vyxen jeans i bag 25x33 Vad säger köparna för ni lägger väl på några kronor för påsen eller?
    Jag lägger inte på emballagekostnad och jag budar sällan på auktioner där avgift för det finns..
    Plaggen får plats men det blir svårt att packa oskrymmande på den storleken eftersom man behöver mer "längd"
  • Smultronhjärta
    dorothea skrev 2009-04-02 10:11:44 följande:
    Lägger du utgångspris då så att det täcker alla kostnader? Har man minibild i galleriet så blir ju kotnaden 2kr för auktionen och 2,5 för påsen. +ev. provision för högre försäljningspris.
    Jag har högre utrop om jag säljer tex Lindex eller liknande men säljer jag danska märken eller andra populära grejer så kör jag på 1 kr utrop-när det gäller nya plagg. Begagnade plagg brukar jag ändå lägga låga utrop på. På omgången som var uppe och vände i morse hade jag dock högre utrop på men detta för att jag anser att Tradera är väldigt ojämnt just nu
  • Smultronhjärta
    versus skrev 2009-04-02 21:48:04 följande:
    Kan bara hålla med!!! Har dock bestämt att ta lite åt gången...har gjort högar i "minnet" som jag tar eftersom, vet inte om det ett tips men funkar för mig. Att bara se ett "stort berg" blir galet jobbigt för mig i alla!!!
    Mitt stora berg som jag började beta av la jag ut igår och fick nerstängt i morse (pga att jag ringde supporten) och nu behöver jag fylla på powern och ooorkar inte*gäsp*
  • Smultronhjärta
    BebeonBoard skrev 2009-04-03 12:33:48 följande:
    Jag stör mig något fruktansvärt när man skriver "Nya, endast använda ett fåtal gånger". Då är dem väl inte nya...
    Nej då är verkligen använda!

Jag stör mig allra mest på de som säljer grejer som nya men tvättade utan att nämna det i annonsen dvs man får hem en tvättad vara som skulle varit ny{#lang_emotions_yell}
  • Smultronhjärta
    dorothea skrev 2009-04-03 12:55:25 följande:
    Hur uppfattar ni det när jag skriver nyskick alt som ny? Fint begegnat skick kan ju misstolkas.
    Nyskick är enligt mig tex en tröja som ser ny ut, tvättad 1-2 ggr och inget att anmärka på dvs inga noppror,fläckar,hål,blekt etc
  • Smultronhjärta
    hallonblomma skrev 2009-04-03 12:49:20 följande:
    Är man beroende eller? Dottern hade en molosuit och drack lite morotsjuice. Där kom en fläck som jag missade förbehandla innan jag stoppade den i maskinen, och när jag tar ut suiten och ser det oranga runt halslinningen så är första tanken: f-n nu kan jag inte sälja den
    Jag brukar dra igenom listan på alla mina superdupermedel mot fläckar i huvudet när sådana lägen uppstår
Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby