• Familjetrollet

Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby

välkomna hit till tråden för oss som har fastnat i traderaträsket

Dessa regler gäller

*du får inte länka till dina pågående/avslutade auktioner
    *du får länka till andras auktioner,skriv då att det inte är er auktion
    *du får inte söka efter saker här,ex jag vill köpa en lampa osv

Om man behöver leta reda på ett försvunnet brev/paket kan man ringa posten:
    Obeställbara paket: 08-6785500

OBS!posten nya porto from 1/1-09 är följande

20 g 6 kr= 1 st
    100 g 12 kr=2 st
    250 g 24 kr=4 st
    500 g 36 kr=6 st
    1000 g 48 kr=8 st
    2000 g 72 kr=12 st

brev som är mer än 3 cm tjocka eller bredare än 25 cm går som skrymmande brev och kostar 12 kr extra

Nu är det bara att fortsätta att prata på i den trevliga traderatrådenMamma till 3 barn och en ängel april -06.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 10:22
    OBS även valörlösa frimärken from 2003 går att använda även i år!

de går att använda frimärken från ex 2008 då de valörlösa saknar pris

hoppas många passade på att hamstra frimärken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 11:12
    Nu har även DHL och tradera samarbete. för mer info kolla länken

www.tradera.com/promo/dhl/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 18:00
    Här kan man spåra paket som har kollinr.där ser man lätt vart paketet befinner sig

e-tjanster.pts.se/Asb/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 09:03
    ska du köpa begagnad vagn?kolla då här först så att du inte blir lurad på årsmodellen!

sidan kan krångla om många är inne samtidigt

www.geocities.com/barnvagnssnack/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 16:48
    Länken till traderatråden på facebook

www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 16:23
    Så här gör man när man vill använda sig utav DHL

För att boka frakt med DHL

Gå in i betaversionen på tradera, klicka på MITT TRADERA sedan på SÅLDA leta fram den auktionen det gäller klicka på pilen längst ut till höger vid ALTERNATIV välj där BOKA FRAKT klicka i DHL välj sedan paketstorlek och utlämmningsställe till sist godkänn och BOKA FRAKT då får man fram ett sändnings nr skriv detta på en lapp eller på paketet, kopiera det och skicka det i ett mail till din köpare denna kan då följa paketet via DHL's hemsida. Idag 10:33 (Svara)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-27 21:14
    flochtraderabloggen.blogg.se/2009/april/nicklistan.html

• Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby
  • Mitt livs lycka
    OJ - då blir den alldeles för stor, sikta på max 86/92!!*bestämmer åt dig*
    Han är ju iofs lång, lika lång som min 15 månaders men du har nog rätt... Ska nog satsa på 86/92... suck då står jag utan present igen *letar vidare* Inboxa om du har något tips!
  • J e n n i e

Puh! *Torkar svetten från pannan*. Sådärja. Nu har jag varit duktig och lagt ut massa auktioner. Hoppas att dessa kommer att gå bra. Jag har t.o.m. kommit på bra "köp nu" summor

• 9Kärleken6

Grrr är så arg, eller egentligen inte, har blivit större än jag tänkt: Har köpt en sak som det stod i auktionen att det innehöll Xg men när jag får det och väger det, vet inte varför jag ens gjorde det, så fattas det 8.4g (för att vara väldigt exakt). Mailar säljaren och frågar om hon verkligen tagit en oöppna burk och hällt i zippåse, något jag valde för att få ner portokostanden, får tillbaka ett snäsigt mail om att hon är så seriös och självklart är det från en oöppnad burk och hon ifrågarsätter vad jag begär, för hon kan ju inte öppna en burk för att skicka de 8.4g jag begär och om inte annat så får jag kontakta återförsäljaren i Japan och bla bla bla, stora trumman alltså. Det ända jag ville veta var om burken var fel märkt eller om hon häller själv när man väljer zippåse. Åhhh vad gör man???

.?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • J e n n i e
    9Kärleken6 skrev 2009-05-26 20:59:30 följande:
    Grrr är så arg, eller egentligen inte, har blivit större än jag tänkt: Har köpt en sak som det stod i auktionen att det innehöll Xg men när jag får det och väger det, vet inte varför jag ens gjorde det, så fattas det 8.4g (för att vara väldigt exakt). Mailar säljaren och frågar om hon verkligen tagit en oöppna burk och hällt i zippåse, något jag valde för att få ner portokostanden, får tillbaka ett snäsigt mail om att hon är så seriös och självklart är det från en oöppnad burk och hon ifrågarsätter vad jag begär, för hon kan ju inte öppna en burk för att skicka de 8.4g jag begär och om inte annat så får jag kontakta återförsäljaren i Japan och bla bla bla, stora trumman alltså. Det ända jag ville veta var om burken var fel märkt eller om hon häller själv när man väljer zippåse. Åhhh vad gör man???
    Jaa du.. Egentligen så borde hon visst öppna en burk och ge dig dina 8.4 gram. Eller ge tillbaka en del av pengarna.
  • h80

J e n n i e skrev 2009-05-26 20:53:36 följande:

Puh! *Torkar svetten från pannan*. Sådärja. Nu har jag varit duktig och lagt ut massa auktioner. Hoppas att dessa kommer att gå bra. Jag har t.o.m. kommit på bra "köp nu" summor
    kan du inte inboxa ditt nick?
  • affliction

Inboxa gärna mig oxå. Nyfiken här!
  • J e n n i e
    h80 skrev 2009-05-26 21:08:53 följande:
    J e n n i e skrev 2009-05-26 20:53:36 följande: kan du inte inboxa ditt nick?
    Pling!
    affliction skrev 2009-05-26 21:11:53 följande:
    J e n n i e skrev 2009-05-26 20:53:36 följande: Inboxa gärna mig oxå. Nyfiken här!
    Pling!
  • 9Kärleken6
    J e n n i e skrev 2009-05-26 21:02:09 följande:
    Jaa du.. Egentligen så borde hon visst öppna en burk och ge dig dina 8.4 gram. Eller ge tillbaka en del av pengarna.
    Jo visst kanske är så. Men tycker man kan ha lite trevligare attityd än hon hade, tyvärr. Känns som att "skit-i-att-jag-sa-nåt" nu bara... Aja ordnar sig. Du kan inboxa mig ditt nick oxå
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Mitt livs lycka

Inboxa mig oxå!
Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby