Inlägg från: lillmini |Visa alla inlägg
  • lillmini

ni som fött i Lund!!

Hejsan!

Jag fick min flicka i Lund för cirka 6,5 månad sedan och vi var alla väldigt nöjda. Bra och kompetent personal, de tog sig tid att läsa min förlossningsberättelse och tog till vara på mina önskemål trots att min förlossning gick på 2 timmar och tiden var knapp. De tog väl hand om pappa. På patienthotellet var det jättebra, trevliga, god mat och serviceinriktad personal... Ett tips är att be om att få gå dit på studiebesök. Vi gjorde det med vår föräldragrupp och det var positivt... då berättade de mer. Kanske kan ni höra av er till en MVC och fråga om ni får följa med när någon föräldragrupp ska till förlossningen och patienthotellet på studiebesök...

Lycka till!

• lillmini
    väduren74 skrev 2009-04-03 16:40:15 följande:
    Får man inga startpaket med blöjor mm numera på pathotellet i Lund?
    Jo man fick två stora påsar med bla blöjor, barnolja, schampoo, snuttefilt, två bodys, dregelhaklapp, föräldratidning, bindor, idominsalva...o massa saker till...JÄTTEBRA!!
  • lillmini
    Sadie skrev 2009-04-04 20:01:24 följande:
    Förresten! Det går någon sorts rykte om att de "inte gärna vill" lägga ryggmärgsbedövning. Jag vet inte om det är sant. Första gången jag födde ville jag ha det men läkaren hann lägligt nog inte komma förrän fem minuter efter födseln. Men jag skulle bli mycket förvånad om det var så utstuderat.
    Jag tog upp det när jag var där men det har absolut inget emot ryggbedövning. De var öppna till allt och tog till vara på önskemål. Det är i alla fall uppfattningen jag fått när jag pratat med mina vänner som fött i Lund.
Svar på tråden ni som fött i Lund!!