• Sadie

ni som fött i Lund!!

Mina flickor föddes i Lund 2008 och 2006. Vi var jättenöjda! Förstår att du vill föda där. Var också livrädd för att det skulle vara fullt men det fanns plats för oss. Hamnade i samma sal båda gångerna.

Vet egentligen inte vad man kan skriva som inte redan tagits upp utan jag vill mest bara önska lycka till och håller tummarna för att ni får plats!

Förresten, har de fortfarande öppet hus på förlossningen eller har de dragit in det? Annars kan du ju gå dit.

• Sadie

Förresten! Det går någon sorts rykte om att de "inte gärna vill" lägga ryggmärgsbedövning. Jag vet inte om det är sant. Första gången jag födde ville jag ha det men läkaren hann lägligt nog inte komma förrän fem minuter efter födseln. Men jag skulle bli mycket förvånad om det var så utstuderat.

• Sadie

Jag packade ner blöjor i väskan men de man fick gratis räckte och blev över så det hade jag inte behövt.

• Sadie
    mee79 skrev 2009-06-10 13:10:39 följande:
    Hej hej! ja, då har jag själv fött i Lund! den 24/5 kom lilla Selma till världen! Jag tyckte att dom var fanstastiska, all personal. min förlossning tog totalt 36 timmar och inne på förlossningen hann vi med 4 arbets team innan Selma va ute. alla va super duktiga och trevliga! det var barnmorskan själv som föreslog EDA. Vi kom till patienthotellet ca 5 timmar efter förlossningen, samma där jättetrevlig personal som man kunde ringa på så fort man undrade något. man fick 2 väskor med saker till bebisen, så blöjor hade man inte behövt ha med! Är så glad att dom hade plats i lund så vi slapp malmö. när vi va där var där inte alls många rum upptagna. och dom sa själva att det har lugnat ner sig lite, att dom inte har lika fullt som för ett par månader sedan.
    Kul att ni trivdes där! Det gjorde vi också de två förlossningar jag gått igenom och blir det fler kommer Lund vara mitt förstaval!
Svar på tråden ni som fött i Lund!!