• Flikkzz

När kan man börja me vårjacka??

Min lilla är 3 1/2 månad. Har en fleace overall. Men tycker hon är så varm under den. Har bara en långärmad body och byxor.

När kan man börja me vårjackan egentligen. jag är lite osäker och tänkte kolla me er kloka därute.

Imorgon ska det vara runt 10 grader varmt och sol. det är ju lite kallt i luften ännu. Vi ska på babysång och skall bara till och från bilen.
    ska man ta täckväst me långärmad body+tjockare tröja

Eller räcker det med långärmad body+tjockare tröja och tunn vårjacka??=)
    Snacka om förvirrad mamma=) haha

Hur gör ni??

• Svar på tråden När kan man börja me vårjacka??
  • TBS

Det är smart att berätta var man bor när man vill ha tips om vår-kläder.....;)
    "vår-jacka" här uppe i Piteå innebär Helly Hansens tjockaste dun-modell

• carola1977

Fast ts skriver ju vilken temperatur det ska bli och det säger väl mer än var man bor.
    Tycker att det låter som det räcker med vårjackan, särskilt om ni ska åka bil. I vagn kan man ju komplettera med en filt som man kan lägga på eller ta av utifrån temperatur på barnet.

• trisha

Jag var och köpte en vårjacka idag till min 8,5månaders samt en tunn bomullsmössa och tunna bomulls vantar. Det var 9 grader varmt idag och sol men det blåste lite lite. Men eftersom dom inte börjat gå än utan kan ha en åkpåse eller en fleece filt på sig om det blir lite kallt så tycker jag absolut du kan börja med en vårjacka eller en vindoverall om du är lite osäker, fleece blir ju så himla varmt och svettigt.

Svar på tråden När kan man börja me vårjacka??