• Siss Tiss

Någon mer som fått cysta efter pergotime?

Jag blev gravid efter behandling med pergotime men fick även en vätskefyld cysta på ena äggstocken som biverkning. Någon som känner igen denna biverkning?

• Svar på tråden Någon mer som fått cysta efter pergotime?
  • Siss Tiss
    jaghetersophia skrev 2009-04-01 22:34:47 följande:
    jag blev inte gravid,men fick cysta på 3cm
    ..det är precis lika stor cysta som jag fick. Den sprack till slut och gjorde jävulskt ont. Eftersom jag fick reda på att jag var gravid efter låååång väntan så tänkte jag inte mer på cystan men nu har den gett mig lite oro. vet du om du fick din pga av tabletterna och om det var ofarligt? fick så dålig info på sjukhuset och ingen uppföljning av det heller....
  • jaghetersophia

De sa att det var helt ofarligt och inget att oroa sig för - vet inte om det gällde för mig eller rent generellt. Tror jag fick det av Pergon - aldrig haft så tidigare och det är 4:e kuren pergo som gav mig detta...

Kan de spricka - oj det visste jag inte ..

• Siss Tiss
    jaghetersophia skrev 2009-04-01 22:58:38 följande:
    De sa att det var helt ofarligt och inget att oroa sig för - vet inte om det gällde för mig eller rent generellt. Tror jag fick det av Pergon - aldrig haft så tidigare och det är 4:e kuren pergo som gav mig detta... Kan de spricka - oj det visste jag inte ..
    ..de sa att det inte var något att oroa sig för men såhär i efterhand ångrar man att man inte ifrågasatte det mer då. Jag hade 3cm vätska i buken när de gjorde VUL och det var tydligen pga att cystan sprack. Kroppen skulle ta hand om vätskan själv så de skickade hem mig. Känns lite läskigt nu när man tänker på det. Tror oxå det var pga pergon och alltid skönt att höra att man inte är ensam om det...
  • jaghetersophia

Okej, jag får väl se på nästa ultraljud hur det ser ut, men jag har inte haft ont så det är nog ok.
    Hur många kurer har du ätit då?

• Siss Tiss
    jaghetersophia skrev 2009-04-02 07:12:47 följande:
    Okej, jag får väl se på nästa ultraljud hur det ser ut, men jag har inte haft ont så det är nog ok. Hur många kurer har du ätit då?
    ...då tror jag inte heller att det är någon fara,gjorde sjukt när den växte och sprack så det kan du inte missat!
    Jag hann bara äta en kur innan jag blev gravid. Hade regelbunden mens och ÄL men fick pergon pga att vi försökt i två år. Min kompis med liknande problem hann äta 5 pergokurer innan det tog sig så ge inte upp!
  • Siss Tiss
    jaghetersophia skrev 2009-04-02 18:39:21 följande:
    oj jag påbörjar kur 5 på måndag :)
    håller tummar och tår att det är kur 5 som gör susen ; )
Svar på tråden Någon mer som fått cysta efter pergotime?