• dendär

Sjukhustaxi?

Om man bor ganska långt ifrån förlossningen, varken har överflöd av pengar eller ett körkort, finns det då något alternativ förutom kollektivtrafiken när det är dags?

Sjukhustaxi?

Har googlat men det verkar omöjligt att få fram ett nummer. Någon som vet?

Bor i västerort i Stockholm.

• Svar på tråden Sjukhustaxi?
  • Listonmania

Jobbar som taxichaufför o vi kör sjukresor till förlossningen titt som tätt. Innan dom gjorde om så var det så att alla hade rätt till sjukresa in till sjukhuset men kanske inte hem, vet inte om det är ändrat dock. googlade på sjukresa o hittade: www.vardguiden.se/templates/Article.aspx det verkar finnas ett nummer i slutet. Hos oss (östergötland) ringer man samres som sköter samhällsresorna som ringer oss. Ibland verkar det på kunderna som dom fått hjälp av sjukhuset att fixa resan.

• Eisa

Ja, det är bara att säga till att det ska vara sjukresa och sen får taxichauffören hänga med upp på förlossningen och hämta ett intyg Skitkul. Men billigt.

12.34
  • EMW

Jag har oxå kört taxi, med sjukresor. Men kunden måste alltid ha ordnat så bilen är bokad som sjukresa. Annars blir det vanlig taxa, som ska betalas på plats...!

• dendär

Tack för era svar!

Så man kan alltså ringa direkt till tex taxi stockholm och boka som sjukresa? Eller är det endast numret på vårdguiden som gäller?

• Listonmania
    dendär skrev 2009-04-01 23:49:59 följande:
    Tack för era svar!Så man kan alltså ringa direkt till tex taxi stockholm och boka som sjukresa? Eller är det endast numret på vårdguiden som gäller?
    Tror inte du bara kan ringa taxi, kolla upp det innan iallafall för här får vi inte köra sjukresor på kundens begäran... Ingen beställning från "samres"=vanlig taxa annars åker du för 80,- Du kan aldrig få tillbaka pengar i efterhand vare sig av taxi eller landstinget.
    Mitt råd är numret i vårdgiden!!
  • hjärtemax