• Eelle

Windstopper vs. Softshell jacka?

Funderar lite här, vad är det för skillnad egentligen på dessa jackor?
    Windstopper och Softshell jackan.

Har inte båda jackorna samma funktioner?

Förklara gärna för jag vet faktiskt inte. :)

• Svar på tråden Windstopper vs. Softshell jacka?
  • Tina83

jag vet inte, men jag har själv en Windstopper från POP, och den ÄR verkligen bra!
    jag köpte en för att kolla hur bra dem är. ungarna hade redan varsin. jag blev förvånad. om det är 10 grader så räcker den utmärkt, och tro mig, det blåder INTE igenom nåt. nackdelen kan vara att du inte ska ha dom när det är för varmt ,då svettas man.

softshell tycker jagrä lite klumpiga. jag har en skaljacka med softshell,men den är ju nåt helt annat. gillar inte jackor av softshell , såna tunga och styva. köp heller WS!

• LillaEllan

jga har båda, softshellen är lite mer jacka lite varmare osv, fleescen har jag nu mest under jackor och så.

• Miss Lau

Jag har både en windstopper (från pop) och en Softshell (The north face). Båda är bra men jag tycker nog bäst om Softshelljackan som känns mer som just en jacka. Windstoppern har jag mest under andra jackor på vintern. Och min softshell är allt annat än klumpig eller styv.

• Tina83
    Miss Lau skrev 2009-04-02 09:00:01 följande:
    Jag har både en windstopper (från pop) och en Softshell (The north face). Båda är bra men jag tycker nog bäst om Softshelljackan som känns mer som just en jacka. Windstoppern har jag mest under andra jackor på vintern. Och min softshell är allt annat än klumpig eller styv.
    grejen är att det finns olika typer av softshelljackor. min jacka som också är softshell är en jacka, men det finns en annan typ av softshell som är lite stelare.
  • Miss Lau
    Tina83 skrev 2009-04-02 09:10:13 följande:
    grejen är att det finns olika typer av softshelljackor. min jacka som också är softshell är en jacka, men det finns en annan typ av softshell som är lite stelare.
    Ok, men då väljer man väl självklart en som inte är stel?
  • Tina83
    Miss Lau skrev 2009-04-02 09:30:27 följande:
    Ok, men då väljer man väl självklart en som inte är stel?
    hihi- självklart. men jag tänkte inte på dem jackor som vi har, utan på den andra jag har i huvudet .och då är mitt svar enlkelt.

det är ju olika på en softshell och en WS, men jag gillar min båda
Svar på tråden Windstopper vs. Softshell jacka?