Örontermometer?
Örontermometer?
Hej! Har en liten fråga.
Någon som har en bra örontermometer? Vilket märke och var kan man köpa den. Ska ta och prova en sån. Min son vill verkligen inte längre ta i rumpan.
Örontermometer?
Hej! Har en liten fråga.
Någon som har en bra örontermometer? Vilket märke och var kan man köpa den. Ska ta och prova en sån. Min son vill verkligen inte längre ta i rumpan.
Puffar lite. Vill oxà veta.
I baken är nog det mest tillförlitliga men min dotter har fatt termometer-i-rumpan-skräck.
Vi har en Braun, den modellen som säljs på Apoteket. Den värmer tippen till 34 grader så att det ska blir mer tillförlitlig temperatur
Jag är nöjd, det går snabbt och är enkelt att ta tempen.
En örontemp fungerar sällan utan ger felaktigt för låg temp, köp ingen sån!
Jag har också en Braun från Apoteket och är nöjd med den. Huvudsaken är väl inte att den visar på tiondelen eller? Jag är mer ute efter om jag måste ge febernedsättande eller inte och då spelar några tiondelar fel ingen roll.
En örontemp visar inga tiondelar fel utan hela grader till och med i värsta fall
Berra Bus skrev 2009-04-02 19:44:45 följande:
Fungerar inte på vuxna med små hörselgångar heller.
Jag har också en braun (från apoteket). Dottern vägrade att ta tempen i rumpan och jag kände att jag inte kunde plåga henne. Örontempen är ju så lätt att använda att man kan ta tempen flera gånger och på så vis få ett säkrare värde. Dessutom kan man ta tempen när de sover. Man får väl använda den med lite sunt förnuft och inte lita på den blint. Den kan skilja nästan en grad om man tar i ena örat och sen i andra, men jag upplever den som säkrare än att jag känner med handen.
Har en Broun från apoteket. Den är skit tycker jag. Visar som nämnts gradet fel och man kan ta flera gånger på rad och få olika temperaturer. Som nänmts så får man ha det i beräkningen och inte lita blint på den men den är dyr och definitivt inte värt priset.