Inlägg från: mammasgullar |Visa alla inlägg
  • mammasgullar

Ljumskbråck. Någon som haft barn som opererats för det och sövts?

Hejsan.
    Min son är född i v25+1.
    Han hade ljumskbrock som de dock inte behövde opererats, men han har sövts 2 gånger.

En gång för att sätta in en CVK, då var jag så otroligt orolig och visste inte vad jag skulle ta mig till. Han var i ca v27 då.

Sedan när han var 1dag KORR så sövdes han igen, opererades för ROP.
    Jag var lika orolig där. Även om jag litar på läkarna så tanken på att söva honom skrämmer fortfarande livet ur mig, och nu är han endå 6mån KORR, 10 mån OKORR.

• mammasgullar
    Magda73 skrev 2009-04-02 15:34:44 följande:
    Som jag skrev så sövdes han inte utan opererades i ryggbedövning (sådan man får vid kejsarsnitt etc) och var alltså vaken. Narkosläkaren ville inte söva pga lång tid i respirator och att han hade dagliga apnéer. Han opererades på Akademiska sjukhuset (Uppsala).Förstår att det känns jobbigt med sövningen. Be att få prata med NARKOS-läkaren (inte operatören) innan operationen så att du blir insatt i sövningen och hur de resonerar och kan få svar på varför de inte lägger ryggbedövning på din son! Jag tror att du kommer att bli tryggare om du är välinformerad! Och finns det möjlighet att slippa söva honom så är det ju bra.
    Tror att det är vanlighetens skull att man får prata med narkosläkaren som kommer vara med, jag fick prata med narkosläkaren inför bägge sövninarna. Sonen också opererad på UAS. Så jag tror det tillhör vanligheten, annars så håller jag med Magda, be att få prata med narkosläkaren.
    Det är skönt att få höra hur allt ska gå till!
Svar på tråden Ljumskbråck. Någon som haft barn som opererats för det och sövts?