Har hon andra symtom som tex: Bajsar sällan, hårt/ löst, perioder där hon skriker utan att ni hittar orsaken, har utslag (många eller få) som inte är hormonplitor, eksem?
Isf till nästa fråga: Äter/dricker du mjölkprodukter?
Hur länge har hon varit så här?
Kan nämligen vara mjölkproteinallergi och hon vaknar av att hon har magknip/ont. Hon gör då som min lilla att hon tror att hon är hungrig eller som någon sa hon tröstäter när hon får ont.
Det var alltid värst på natten. Hon sov korta stunder, vaken pyttestund och höll på så. Dagtid sov hon alltid i närheten av mig om inte i bärsjal/famnen på mig.
När vi bytte till mjölkfriersättning försvann alla våra problem.
Våran hade även skrikperioder utan vi visste orsaken, bajsade var 3:e-5:e dag och fick tillslut även nässelutslag.
Men de behöver inte få alla symtom utan bara 1 eller några (sällan de får alla symtom).
Om det är mjölkprotein hon då är allergisk mot så är det INTE bra att ge vanlig ersättning då det innehåller mer mjölkprotein än vad som går över i bröstmjölken när du själv äter mjölkprodukter och ammar.
Prova att utesluta ALLA mjölkprodukter och produkter med mjölk i eller mjölkprotein i. Om hon sover bättre efter minst 5 dagar så kan du kontakta barnläkare för då är det troligen mjölkprotein allergi... Det gäller både alla smakportioner hon äter och allt du stoppar i dig...
Nu säger läkare att de inte kan bli laktosintoleranta som bebisar... Men tror visst de kan det men de vill inte säga det då bröstmjölk innehåller mer laktos än komjölken gör.
Finns en tråd för mjölkproteinallergi hos bebisar om du är intresserad kan jag skriva en länk här. Där kan du fråga fler föräldrar med konstaterad allergi om hur deras barn visade symtom osv. Finns flera där som helammat.
Själv delammade jag och därav tror jag min lilla fick så många reaktioner (som var försig jag inte tyckte var oroande utan normalt men ihop blev de oroande). Nu ammar jag inte alls då jag kände att jag inte orkade ändra hela familjens kostvanor för att jag ville amma ett par gånger om dagen...