• scrapparlotta

regnbyxor - överdragsbyxor....skillnaden?

Vad är skillnaden på vanliga regnbyxor och överdragsbyxor? Har regnbyxor hemma, men alla tjatar att man måste ha överdragsbyxor.......

• Svar på tråden regnbyxor - överdragsbyxor....skillnaden?
  • lövet

Min förklaring:
    Regnbyxor är i galon och helt vattentäta - överdragsbyxor brukar inte alltid vara helt vattentäta utan står emot smuts och lite fuktighet men håller inte för att sitta i en vattenpöl. Överdragsbyxor kan vara skönt eftersom det inte är lika varmt som regnbyxor samt att dom brukar vara lite stryktåligare dvs men kan krypa i grus osv lite mer utan att det blir hål.

• Isnogood
    lövet skrev 2009-04-02 11:09:55 följande:
    Min förklaring:Regnbyxor är i galon och helt vattentäta - överdragsbyxor brukar inte alltid vara helt vattentäta utan står emot smuts och lite fuktighet men håller inte för att sitta i en vattenpöl. Överdragsbyxor kan vara skönt eftersom det inte är lika varmt som regnbyxor samt att dom brukar vara lite stryktåligare dvs men kan krypa i grus osv lite mer utan att det blir hål.
    PRECIS!
  • scrapparlotta

Ok, tack.....ja regnbyxor blir ju olidligt varmt att ha på sig varma dagar.....får nog åka och köpa såna byxor då.....

• Nalle Puh73

Har Lindbergs till äldsta sonen och är jättenöjd. Tål vatten i massor och verkar andas bra för han är inte alls så svettig om benen efter han härjat runt som han är i galonisar.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
Svar på tråden regnbyxor - överdragsbyxor....skillnaden?