• nettis83

Blöjor till smala barn??

Hej!
    Efterlyser tips på märke av bra blöjor.. gärna byxblöja. Har en son på 2,5 år som är utav smalare modell... har problem att hitta blöjor som sitter bra.. tycker alla åker ner eftersom han i´nte har så mkt att hänga upp den på =) Nu vill han ju gärna ha en blöja han kan dra av och på själv då toaträningen är i full gång..

Har ni nåt tips?!

• Svar på tråden Blöjor till smala barn??
  • Svimpe

Mina killar, speciellt den äldre, är av den smalare modellen. Dom byxblöjor sim fungerat för oss är dom med resår i. Hemköps byxblöjor, Wilys byxblöjor och ICAs byxblöjor har suttit jättebra på killarna.

• amasonas

Äldsta sonen var en sticka som yngre & till honom använde vi Liberos vanliga blöjor & pampers up&go, de satt tajt, liberos up&go bara ramlade av kommer jag ihåg...

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Aros

Båda mina barn är smalisar. Pampers active fit är de blöjorna som sitter bäst, men det är ju ingen byxblöja. Men även pampers up & go är dem som passat bäst. Libero och flera andra märken läcker eftersom dem är för stora i ljumskarna.

Hoppas ditt barn är lite rundare än mina, det är ju ganska jobbigt med kläder. Det är först nu när min äldsta har str 110-116 som det finns tillräckligt smala byxor som inte glider ner hela tiden. Den här resåren som många byxor har hjälper inte mycket, blir bara knöligt och byxorna glider ner iallafall.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • nettis83

Tackar för era svar! Ska testa vidare..

Aros: har lite samma problem som du.. stora byxor i midjan är ett dagligt problem.. blir mest mysbyxor..

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    amasonas skrev 2009-04-02 18:24:09 följande:
    Äldsta sonen var en sticka som yngre & till honom använde vi Liberos vanliga blöjor & pampers up&go, de satt tajt, liberos up&go bara ramlade av kommer jag ihåg...
    Här var det tvärtom, pampers byxblöja bara ramlade av och libero satt på.
  • Tofu

Har en tunnis på 21 månader. Det enda som funkar på honom är Lidl´s byxblöjor som heter Toujours. Och vi har provat allt!!

• Anne69

Pampers är mitt tips också, de är betydligt smalare o högre än Libero. Dessutom smidigare. Sen föreslår jag att ni står ut ett tag.... kanske är det bättre med kalsonger som blir blöta emellanåt än att han har byxblöja om han toatränar?

• Carro

Här hemma används också enbart Pampers up&go, inga andra blöjor sitter kvar på min smalis.. (11kg och 87cm)

Dock så använder vi vanliga Pampers flex eller vad dom heter, en grön förpackning, på natten, det är dom blöjor som orsakar minst läckage nattetid här hemma

• Minxy

Varken Pampers, Libero eller Ica's byxblöjor skitter kvar på vår son - det är bara Huggies som funkar!
    Nu är ju han lite yngre (bara 14 månader), men Huggies lär ju finnas till äldre barn också?

***S+M=L***
  • lillAa

Vi har haft Pampers o Willys, de har funkat bra!

Sedan får man ju kolla på vikten på blöjorna. Vi har länge haft samma storlek och nu är nog egentligen viktgränsen överstigen, men eftersom de sitter bra (och håller tätt), finns ingen anledning att byta!

• nettis83

Tack för alla tips! Har mestadels använt pampers, både vanliga och up&go men nu funkar inte pampers alls. Just nu provar vi Willys byxblöja å dom sitter faktiskt uppe!!

• mammatillpojkar

till lillen (15 månader) använder vi pampers!

till den store pojken (när han använde blöjor) så testade vi det mesta, willy´s libero, pampers, huggies och ica´s och alla funkade utom ica´s!

• Helene81

Min lille kille på 2 år är också en smalis å på honm funkar Willys egna blöjor allra bäst, Libero funkar me men de är så dyra......pampers funkade inte alls för oss.

• Bobbenn

På min smalis dotter 75,5 cm och 9500 g funkar willys bäst. Libero läcker och pampers har så mkt lotion i sina blöjor att dottern såg ut som en tomat i rumpan efter mindre än 2 timmar då vi testade. Förövrigt gillar jag även Lidl

Jag hänvisar till min presentation
  • Tittij

Huggies up-and-go-blöjor har "kardborreknäppning" så du kan justera själv hur hårt de ska sitta.

• Bobbenn
    Tittij skrev 2009-04-14 15:01:48 följande:
    Huggies up-and-go-blöjor har "kardborreknäppning" så du kan justera själv hur hårt de ska sitta.
    Tyvärr väldigt dyra
    Jag hänvisar till min presentation
  • carola1977

Vi använder också Huggies och Willys, både up&go och vanliga blöjor och de funkar till vår ganska smala tjej.

Svar på tråden Blöjor till smala barn??