• Nina Ljholm

Påsk fika !?

Vill ha tips på nått gott man kan bjuda på under påsk,
    få gärna vara lite påsk inspirerat, typ ägg format, citron eller nått gult.

Tänkte ev. baka biskvier med citronkräm och ljus choklad på toppen
    istället för mörk.

Men vill mer än gärna ha fler tips och idéer...

• Svar på tråden Påsk fika !?
  • h8him

En krämig fransk chokladtårta hör påsken till. Servera med mangopuré. Rulltårta med persikohalvor på är en annan klassiker.

• levandecharader

Jag bakade morotskaka nåt år som jag täckte med färgad glasyr (1 gul & 1 grön) Jag satte hemmagjorda marsipankycklingar på den gröna, så det såg ut som dom satt i gräset. På den gula dekorerade jag med små ägg i olika färger. Det blev jättefint

Töm ägg på innehållet och fyll med en härlig chokladmousse eller liknande, ställ dom fyllda äggen i äggkoppar och servera, gott och påskfint.

• Nina Ljholm

Tack för det goda idéerna, ska se vad jag hittar på !!

• iacata

Du kan alltid göra en cheesecake. Den är alltid uppskattad och det går inte att misslyckas med dem. Garnera med rivet citronskal och någon grön kvist av mynta eller annat du kan gilla.

• MoMeMa

måste få dela med mig

Jag hitta ett recept på choklad ägg och vit choklad mousse,

Man blåser upp ballonger i ägg storlek,
    doppar dem i choklad så att det är en öppning på ca 4 cm i diameter, som om toppen var av knäckt upp till som ett litet titt ägg eller vad det heter.......
    och låter stelna,
    sedan gör man sönder ballongen och pillar försiktigt loss den ur ckoklad ägget.
    sedan har man då gjort vit choklad mousse som man spritsar i och så kan man lägga en liten klyfta med konserverad persika i ägget på moussen så ser det ut som en ägg gula...

• Hella Pella

MoMeMa: Det lät ju hur fint och mumsigt som helst! Ska prova! :)

• iacata

MoMeMa

Vilket underbart recept du hittade, tack!

• ludenben

memma... hur kan man va utan memma i påsk?? Bjud på memma vetja det är ju inte gult eller äggformat utan ser ut som koskit ( ) men oj vad smaskens Glad påsk!!

Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • Nina Ljholm

memma !? vad är nu detta fär nått !?

• Nina Ljholm

Skulle man kunna få receptet/sidan du hittade detta på !?

MoMeMa skrev 2009-04-03 10:36:47 följande:
    måste få dela med mig Jag hitta ett recept på choklad ägg och vit choklad mousse, Man blåser upp ballonger i ägg storlek, doppar dem i choklad så att det är en öppning på ca 4 cm i diameter, som om toppen var av knäckt upp till som ett litet titt ägg eller vad det heter....... och låter stelna, sedan gör man sönder ballongen och pillar försiktigt loss den ur ckoklad ägget. sedan har man då gjort vit choklad mousse som man spritsar i och så kan man lägga en liten klyfta med konserverad persika i ägget på moussen så ser det ut som en ägg gula...
Svar på tråden Påsk fika !?