• sajf1

Kranial Synostos #6

Hej Tyrlöv!
    Vi bor i Norrk.och fick remiss till Linköping-Peter Milos.Jag tyckte inte om han.Han konstatera att vår son hade "båtskalle"inte vad det latinska namnet var så man kunde söka på nätet,och så fick vi väldigt lite info.Mina vänner hitta den här tråden och jag har sökt o läst på sagittal synostos o upptäckt att dom är bäst i Göteborg.I Västerås remitterar dom flesta (vad jag vet genom kontakter) fall av synostos till Göteborg

Som du sägen så la Milos fram det som det var nåt dåligt med fjäderop för man var tvungen att göra 2 op då.

Han sa inte att den var:skonsammare,mycket mindre svullnad,mindre blödning.Halva återhämtningstiden jämfört med den "stora op".Och iom vi misstänkte att vår son kunde ha blödarsjuka så tyckte vi att han skulle rekommenderat fjäderop i Göteborg själv......pga av mindre blödning,då undrar man om dom tänker på barnens bästa eller pengarna?

Vår son var 5 mån,det beror på vad dom väger oxå men efter 6mån gör dom den inte.Annars behöver man inte göra 2 op vid "stora op" om man inte som sagt har flera sömmar slutna???

I Göteborg gör dom LIKA MÅNGA operationer iVECKAN som dom gör om ÅRET i Linköping,för oss blev det ett lätt val så vi kämpade till oss en remiss till Götet

Däremot säger jag inte att dom är sämre på den stora operationen i Linköping,han är säkert jätteduktig men iom han undhöll info tappade vi förtroendet för honom.

• sajf1

Göteborg är ledande i norden på dessa op,det kommer folk från Island för att op där så.....

• sajf1

Vi var ju först på sjukan i Norrköping,men vi ringde o bad Linköping att skicka remiss vidare och det gjorde dom då efter vi ringt varje dag i en vecka o tjatat!Det var inte tal om att vårat sjukhus skulle skicka remissen.
    Hoppas det löser sig!

• sajf1

Usch vad jobbigt för dig Sofia.....styrkekramar till dig.Vet inte om det finns så mycket att säga som tröstar men känner med dig iallafall....kramar i massor

Vad skönt att ni fått ett datum Heidi,lycka till om jag inte är här nåt innan det är dax.Hur känns det,känns det bättre,värre nu än kranioop?kramar

• sajf1

Vad trist singletta.trodde min var borta o nästan tjöt,innehöll oxå dom fotona,men hittade som tur var den under badrumsskåpet(en viss liten kille hade pillat under den).Skittrist för dig....

Det kommer gå jättebra Heidi,trist när dom flytar på den,den här gången oxå.....Jag tror det kommer bli stor skillnad på hans sätt efter,just orken som sagt...kramar till dig,ni fixar det här!

Svar på tråden Kranial Synostos #6