• Lovali

Kranial Synostos #6

Trevligt med ny tråd!

Skall vi ta & sammanfatta läget med träffen 27/6 kanske? Fyll i er nedan här:

Vi kommer:

Lovali (Louise med Eric)

Vi kanske kommer:

• Lovali

Jag undrar så hur det gick för Nikas, eller vad hon hette som skulle träffa läkare för bedömning...har jag missat ngt nytt från henne?

• Lovali
    sajf1 skrev 2009-04-12 08:15:25 följande:
    Göteborg är ledande i norden på dessa op,det kommer folk från Island för att op där så.....
    Så är det! Jag skulle aldrig välja ngt annat än Gbg om jag kunde. Den andra op. de fjädero. behöver göra efter ca 5 månader är jtteliten, tar en kvart i narkos typ. Ingen fara alls. Den första är såklart längre 6 jobbig men med fjäder är den ändå bra mkt mer skonsam för ditt barn än den op. de gör i Linköping, så är det. Men sedan väljer ni såklart själva. Min son hade Metopica & var 5 mån. vid op. Har också hört att de flesta op. innan 6 månader om de skall ha fjäder. Men helst 4-5 månader gamla annars hinner skall benet hårdna för mkt. Är de 4-5 månader är det som att skära i kartong sa Peter Tarnow.
  • Lovali
    Tyrlöv skrev 2009-04-14 17:08:29 följande:
    Tack för din åsikt Shanti! Ja jag har försökt att få komma till Gbg idag men sitter nu här med ett dåligt humör istället.. Att det ska vara så j*vla svårt.. Först ringde jag till linköping för att be dem att de skulle skicka vidare oss direkt men då säger de att det kalmar som ska göra det. Jaha då får jag ringa till Kalmar, telefonsvarare där man får lämna sitt nummer så ringer de upp, vid kl 3 i eftermiddags ringer de och jag får då beskedet att vår läkare är ledig i 2v men att hon som svarade ska kolla vad de kan göra, de ringer upp igen och jag får då till svar att det är linköping o göteborg som ska göra upp om remissen... Suck... jag säger då att jag har pratat med linköping då säger hon jag pratar med att hon ska kolla igen... sen ringer hon upp o säger återigen att det är linköping jag ska vända mig till.. Jag blir så trött!!! Kan tillägga att jag har riktigt telefonfobi så inför varje samtal måste jag "ladda" mentalt och gå igenom allt jag ska säga för att överhuvud taget våga lyfta på luren så det har varit en riktigt jobbig dag utan att jag har kommit någonstans... Phu, vad gnällig jag låter Men det var skönt att skriva av sig lite.. Får göra ett nytt försök till Linköping imon så får vi se...
    Usch stackare att behöva göra alla dessa samtal en stor eloge att du ändå gör det! Jag tror att det är för det bästa. Hoppas det räcker med ett samtal imorgon bara & att du får remiss då. Sedan bör man iofs ringa Sahlgrenska efter ett par dagar & jag på dom & kolla så remissen kommit till dem eftersom det kan vara lite bråttom men det klarar du. Jag hejar på dig!

kram
  • Lovali

Dompans mamma skrev 2009-04-21 09:12:28 följande:

Finns det någon här som har barn vars fontanell samt suturer växt ihop förtidigt utan att operation krävs?
    Alla i den här trådens barn har varit tvugna att opereras på ett eller annat sätt. Det krävs nog nästan alltid operaton mig veterligen. Har ditt barn fötts med detta? Hur gammal är h*n? Vilken bedömning har ni fått?
  • Lovali

Jag tycker vi tar en picknick i Slottskogen, Botaniska eller i Trädgårsföreningen alla 3 är trevliga parker. Från Trädgårdsföreningen är det gångasvtånd till Liseberg & från de 2 andra är det direktbuss eller spårvagn. Känns nästan som att picknick & Liseberg är det bästa förslag jag kan komma på. Låter det bra för er andra?
    Skall bli kul att ses!

• Lovali

Mih: hoppas det gickn bra igår & att det var falskalarma det där om det höga trycket bara.

Clavi: vad väldight jobbigt att behöva ha oron för ev. huvudvärk hela tiden Har du pratat med Göteborg? Vill de ha ner er för röntgen eller så?

Kram!

• Lovali
    Walas73 skrev 2009-05-26 23:53:39 följande:
    Hej på er!! Är så förbannad o ledsen, vi skulle åka till Linköping imorgon o på torsdag skulle Mira opereras. Allt lät så bra när dom ringde i fredags, men ikväll ringde kirurgen Peter o berättade att vi var tvugna att ställa in, jag kände på mig att något sånt här skulle ske, vi hade packat o förberett allt. Mira ska ju ligga i en speciell ställning med huvudet under operationen, den ställningen hade han beställt för länge sedan, men ändå kom den inte i tid. Det skulle tydligen opereras ett barn till samma morgon, o en läkare från Göteborg ska vara med. Jag tror att det är en plastikkirurg o det var tydligen svårt att få ihop ett datum när han kunde.Peter lovade att det ska ske någon gång nu under dom närmsta veckorna i juni, så nu ska man bara vänta på ett samtal igen, fy fasen vad jobbigt.
    Nej men stackars er. Så jättejobbigt med inställd operation. Jag hade blivit galen om op. ställts in när man själv hade stålsatt sig & ställt in sig på att det skulle bli av Så de skall ha med en läkare från Göteborg? Varför då kan man undra då väl läkarna i Linköping påstår sig vara lika bra på detta som det i Göteborg....(vilket jag, som jag sagt innan betvivlar starkt). Undrar vilken Gbg´s läkare det är- Kanske Giovanni eller Peter. T då. Hoppas ni får nu op tid SNART!
Svar på tråden Kranial Synostos #6