Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Phil and Ted VIBE Del 5

Hur länge är det egentligen rimligt att vänta på något man reklamerat?

Vi har inte kunnat använda vår vagn på 3 veckor nu då en plastdetalj i ena spännet lossnat och chassit inte håller ihop som det ska. Det är inte ett dugg praktiskt att vara utan vagn med ett barn på 1,5 år och en 5 månaders... suck!

• Kickan 84
    Kaxmaja skrev 2009-04-03 10:37:40 följande:
    Usch vad jobbigt. Ni kan inte få en lånevagn undertiden? Eller har du en sjal du kan använda?
    Vi har en ergonomisk sele, men vår pojke som är 1,5 år går ju inte gärna några längre sträckor själv för han blir ju så trött i benen. Har inte blivit erbjuden lånevagn eller annat.
  • Kickan 84

Angelzezzan: Nä, vi har bara den tyvärr... trodde ju liksom att man bara behövde en vagn!

Ska ringa igen och höra vad fan de pysslar med...

• Kickan 84

Här rensade vi ur när vi köpte Viben och tänkte bara klara oss med den... det går inte att ha hela hallen full heller...

• Kickan 84

Helt ärligt så blev jag galen av att snubbla över ett gäng vagnar, men vi har så liten hall och resten av hemmet ligger på plan 2, och släpa i trappan inne känns inte som ett alternativ. Onekligen hade det ju varit bra med en "reserv" nu men nja, jag saknar dem ändå inte så mycket!

• Kickan 84

Har inte heller fått någon sån

• Kickan 84

Hm... vår syskonsits satt på vagnen när vi fick dem...

• Kickan 84
    malrog skrev 2009-04-06 11:04:49 följande:
    Hur gamla var era barn när ni satte dem i syskonsitsen från att de legat i nyföddelen?
    Vi har tänkt börja med sittdelen nu så fort vagnen är lagad, 5 månader är hon.
  • Kickan 84

Har också fattat det som att man ska ha dynan framför bågen när man inte har den i viloläge, den satt ju så redan från början!

• Kickan 84

Till regnskyddet som man har till enkelvagnen, när man har syskonvagn har den väl ingen funktion alls som jag förstått.

• Kickan 84

Nä, regnskyddet till dubbelvagnen har man ju över alltihopa, så då fyller den ingen funktion utan sitter bara där.

• Kickan 84

Apple Pie: Rekomenderar inte att du handlar från dem i vilket fall. Har ni ingen butik i stan där du bor som säljer vagnen?

• Kickan 84

Vi har en cykelpump, men det är inte en vanlig. Maken köpte den hos en cykelhandlare.

• Kickan 84
    lilltrollet83 skrev 2009-05-06 13:51:53 följande:
    nu är jag verkligen superinne på att köpa en Vibe, men får bara massa negativt från folk som inte har den. Mest det här att det inte blir liggläge för den äldre som sitter "över". Min son kommer vara 17 månader när bebis kommer och är han då för liten för att inte få ha fullt liggläge, det finns väl ändå läge som man kan fälla så han kan sova någon stund?
    De större barnen kan inte använda viloläget på syskonsitsen, nej. Huvudet hamnar antagligen mitt i bågen eller ovanför, men absolut kan de sova där kortare stunder. Vår son var 15 månader när vi köpte vagnen och det har fungerat kanon.
  • Kickan 84

Vår var också jättetrög från början, men vi smorde upp den ordentligt både vid framhjulet och de andra och nu går den som ett spjut!

• Kickan 84
    Marina skrev 2009-05-12 13:08:44 följande:
    Vad smörjde du med??? Vår Vibe är också trög tycker jag känns som framhjulet är låst!!!
    Smörjde med en slags lagerfett. Det håller längre än t ex silikon.
  • Kickan 84

Kickan 84 skrev 2009-05-12 14:15:03 följande:

Smörjde med en slags lagerfett. Det håller längre än t ex silikon.
  • Kickan 84

Vår reklamation tog alldeles för lång tid för att de inte kunde skicka en del från en fabrik, så något vajsing är det ju.

• Kickan 84
    eilenna78 skrev 2009-07-01 10:37:26 följande:
    Inte många positiva tongångar om Viben här inte... Har iallafall lagt ut en annons på min nu, får se om jag får den såld. Vad tror ni om priset 7500 för Vagn, syskonsits, lift och dubbelt regnskydd? Vagnen är uthämtad i April så garantin gäller ju i 10 månader till... Tror ni jag får det för den eller är det för dyrt?
    På tok för högt...
Svar på tråden Phil and Ted VIBE Del 5