Behöver rådgivning om 19-åring
Som jag skrev i den andra tråden är videon alldeles uppenbart ihopklippt. Tycker inte att du ska dra några som helst slutsatser om din sons kvinnosyn baserat på den! Det är säkert inget fel alls på hans kvinnosyn...
Tycker din son att klippet är jobbigt? Tycker han att kamraterna i skolan är jobbiga? Jag tänker så här... Han tar snart studenten, eller hur? Om han hittills inte har upplevt att de andra är på honom så kanske du gör honom en otjänst genom att föreslå att det är så. Förstår du hur jag tänker? Om han i dag går till skolan glad i hågen och tycker att allt är toppen, varför då göra något? You can't fix what ain't broken. Skulle han må bättre om du sa att du tror att de andra gör sig lustiga på hans bekostnad? Skulle han fortsätta att trivas med skolan och livet om han i fortsättningen ska behöva vara misstänksam mot sina klasskamrater för att han inte längre vet om han borde ta illa vid sig eller inte? Jag förstår om tanken på att inte göra nåt fullkomligt skär i ditt mammahjärta, men vilket tror du att HAN skulle må bäst av?