• svalsta

Planerade ni att bli gravida ??

hej jag har bara en liten fråga.

Ni som är unga mammor (upp till 25 år) som fått barn/ska ha barn, var det planerat för er?

alltså planerade ni med er partner att bli gravida?

slutade äta p-piller/använda annat skydd för att bli med barn ?

Skulle så gärna vilja höra lite hur det varit för alla..!

Det känns som om nästan "alla" yngre föräldrar inte planerade gradiviteten utan att de kanske bara hände (om ni förstår) men att de förstår var lika välkommet för det! =)

Jag själv planerar och har slutat med p-piller förra veckan, så nu återstår att se hur det går! =)

/ skriv gärna! /D.

• Svar på tråden Planerade ni att bli gravida ??
  • lisen88

våran dotter var inte planerad, men vi älskar henne lika mycke som om hon skulle vara planerad, man vet aldrig när nästa chans hade varit att bli gravid =). 20 år och ångrar inte en ändå sekund att jag behöll henne i min mage =)

lycka till

• svalsta

hej.

de var om det var planerat som jag undrade om, inte om ni INTE hade planerat det, för de verkar som sagt vara betydligt vanligare när man är ung iaf..

• Sirendes

Jag har alltid velat ha barn relativt tidigt, helst innan 25, men mina två barn har varit helt oplanerade att de skulle bli till just då de blev det om man säger så :)

När jag plussade med första hade jag bara varit tillsammans med killen i mindre än en månad, blev alltså gravid under den första eller andra veckan vi var ett par!

Nu med andra hade jag blivit känslig mot kondomerna, troligtvis materialet (fick sveda och irritation i flera dagar efter sex) och därför började vi ha avbrutet. Det var väl i november som jag fick dessa problem, på julafton plussade vi med vårt andra barn! Han ville nog väldigt gärna bli till :D (enligt UL är det också en han..)

• Tiiina86

dottern var inte planerad fick henne när jag var 16år

Nu är jag gravid med mitt andra barn och det var väl planerat, killen och jag ha varit ett par i över 4år båda två har arbete och jag bor i en 3:a (förstahand) men vi letar just nu efter en 3:a/4:a där han bor, jag har gått ut min barnskötarutbildning för ca 2år sedan så vi kännde att det var dags för ett syskon till dottern nu.

slutade med p-piller vid hösten men vi började inte försöka förens vid jul och då vart jag gravid på första försöket, så om beräkningarna stämmer så kommer bebisen den 19september:)

• Tonx

Båda mina barn är planerade. Fick dem när jag var 19 resp. 22 år.

• Sommarblomma

Vår är planerad :)

• hannahlilla

Vår dotter var inte planerad, blev gravid trots p-piller när jag var 16 år och han 17.

• IsaCMoJs

Vi började försöka få barn när jag var 22 men hon blev inte till förrän jag var 25 och hon kom när jag var 26, så hade hon blivit till när jag ville så hade jag varit en yngre mamma som planerat sitt barn!{#lang_emotions_smile}

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
Svar på tråden Planerade ni att bli gravida ??