• Cazz

Bakmaskinstråden 2

Hej!
    Ska börja med och säga pust och stön flickor. Vilken tid det tog att skumma igenom en hel tråd och en massa länkar och dylikt Bra jobbat!

Jag är uppvuxen med en mamma som älskar sin "Bagare Bengtsson" och jag älskar hennes bröd. För ett par år sedan fick vi en bakmaskin som stått och skräpat, men nu har min man faktiskt börjat baka i den. Tyvärr är det samma morotsbröd hela tiden så jag blev sugen på att baka eget själv...

Tror inte jag har en höjdarmaskin, men den funkar helt ok! Den heter Melissa 643-065.

Nu ska jag skumma vidare i det jag klippt och klistrat i word. Tack för alla tips so far!

• Cazz

Halloj!
    Nu, äntligen var det min tur att starta maskinen När jag tagit fram recepten från er tidigare i veckan tog min man direkt tag i det hela och började baka. Nu ska jag prova! Gör iof en helt vanlig franska med lite morötter i, hoppas hoppas det blir bra!!!!

• Cazz

Ja, några bröd senare..... jag lovar mitt första bröd var världens godaste som jag ätit!
    Nu vankas julitabröd för första gången! Klart lagom till Robinsson!

• Cazz

Nu har min man gjort julitabrödet, men han hade också i en riven morot. DET var gott det! Rekommenderas!!!

• Cazz

God morgon!
    Nu har vi levt på Julitabröd i två veckor, dags att prova ngt nytt!

Vet någon vad det är för skillnad på vetemjöl och vetemjöl special?
    Igår tog vetemjölet slut så jag hade i lite special i stället, märkte ingen skillnad

• Cazz

Min man bakade en julitalimpa mitt i natten efter krogen... när jag vaknade på morgonen fanns där en stenklump. Han hade tagit rågsikt istället för rågmjöl. Inte att rekommendera *asgarv*

• Cazz
    atelli skrev 2009-06-15 08:55:49 följande:
    Men Cazz, det är väl rågsikt som är i receptet???
    ja, just ja . Det var tvärtom. Han hade i rågmjöl och det blev bara en stor klump
Svar på tråden Bakmaskinstråden 2