• Anonym

Tjejer som har Skägg!

Hur gör ni för att sköta det snyggt? rakar? vaxar? annat? blir era hakor irriterade?

• Svar på tråden Tjejer som har Skägg!
  • Anonym (jag_med)

Jag har samma problem. Pga min PCO så har jag haft "skägg" så länge jag kan minnas.
    Varje dag rakar jag med rakhyvel och det gör så satans ont efter ett tag!
    Jag rakar hakan, under hakan och på sidorna upp mot kinderna.
    Problemet är att dölja då det inte blir så snyggt direkt. Jag pratade med läkare ang att få bidrag för hårborttagning då det kostar så mycket, jag fick ett bidrag på 3000:- och det blev 2 ggr som inte hjälpte alls.
    Så nu sitter jag här och undrar hur jag ska göra, använda Veet, epilator, köpa egen laser maskin eller bara se ut som jag gör.
    Jag mår grymt dåligt av detta så jag tar emot alla tips jag kan få.

Hur bra är Veet för ansiktet? Tar det bort allt?

• Anonym (luden)
    zaderack skrev 2009-04-03 12:03:26 följande:
    Jag använder hårborttagningsmedel för ansiktet, tar inte bort de grövsta stråna men de är lätta att rycka med pincett efteråt!!Raka aldrig ansiktet, hur kvinnligt är det med skäggstubb!!
    Vilket hårborttagningsmedel är det man kan använda till ansiktet? Jag använder Veet Rasera Hårborttagningsgel till armarna och det funkar bra. Jag ser ut som en apa om armarna och tyckte att det här var bästa sättet att få bort håren. Men den ska man inte använda till ansiktet, står det.

Kinderna, överläppen, hakan och halsen rakas i nuläget, men jag hatar stubben! Men jag har ju hellre stubb än en massa långa mörka äckliga hår i ansiktet :(
  • trisha

Anonym (luden) skrev 2009-04-04 02:00:11 följande:

Vilket hårborttagningsmedel är det man kan använda till ansiktet? Jag använder Veet Rasera Hårborttagningsgel till armarna och det funkar bra. Jag ser ut som en apa om armarna och tyckte att det här var bästa sättet att få bort håren. Men den ska man inte använda till ansiktet, står det. Kinderna, överläppen, hakan och halsen rakas i nuläget, men jag hatar stubben! Men jag har ju hellre stubb än en massa långa mörka äckliga hår i ansiktet :(
    Jag hittade inte hårborttagningskräm för ansiktet i sverige så jag beställde från ebay.com, märket heter Nair. Finns olika sorter: face cream, sensitive face cream och den som jag beställde, upper lip cream. Räkna med runt hundringen för produkten+frakt.
  • Anonym (A)

Anonym (jag_med) skrev 2009-04-03 22:56:18 följande:

Jag har samma problem. Pga min PCO så har jag haft "skägg" så länge jag kan minnas. Varje dag rakar jag med rakhyvel och det gör så satans ont efter ett tag! Jag rakar hakan, under hakan och på sidorna upp mot kinderna. Problemet är att dölja då det inte blir så snyggt direkt. Jag pratade med läkare ang att få bidrag för hårborttagning då det kostar så mycket, jag fick ett bidrag på 3000:- och det blev 2 ggr som inte hjälpte alls. Så nu sitter jag här och undrar hur jag ska göra, använda Veet, epilator, köpa egen laser maskin eller bara se ut som jag gör. Jag mår grymt dåligt av detta så jag tar emot alla tips jag kan få. Hur bra är Veet för ansiktet? Tar det bort allt?
    Jag har också PCO, får inte mörka hår men det är jobbigt ändå.
    För mig funkar det med Veet vax-stripes som är till för ansiktet, det tar bort allt.
  • Anonym (jag_med)

Anonym (A) skrev 2009-04-04 08:38:06 följande:

Anonym (jag_med) skrev 2009-04-03 22:56:18 följande: Jag har också PCO, får inte mörka hår men det är jobbigt ändå. För mig funkar det med Veet vax-stripes som är till för ansiktet, det tar bort allt.
    Men pga att jag rakar mig varje dag (det blir stubbigt under natten) så funkar inte dom remsorna. Håret är för kort tyvärr.
    Men vilka är det du använder? Dom som man ska värma?
  • Anonym (veet)

det finns veet som man ska använda till ansiktet .

• Anonym (Här med)

Jag har rakat mig de senaste 3 åren ungefär...har ganska mycket. Ligger tyvärr i släkten så jag är inte den enda kvinnan i min släkt som har det här problemet. Har rejäla polisonger dessutom =/ Men jag rakar ca 1-2ggr i veckan beroende på vad jag ska göra. Kör med sambons Mach 3 och mitt raklödder för benen. Funkar.

Fick jag välja skulle jag ju inte ha det alls...men men. Sambon sedan 10 år vet om att jag har skägg men som tur är så älskar han mig ändå

När jag skaffat de barn jag ska ha så kommer jag försöka få bort det med laser.

• Anonym (veet)

Anonym (Här med) skrev 2009-06-10 15:09:28 följande:

Jag har rakat mig de senaste 3 åren ungefär...har ganska mycket. Ligger tyvärr i släkten så jag är inte den enda kvinnan i min släkt som har det här problemet. Har rejäla polisonger dessutom =/ Men jag rakar ca 1-2ggr i veckan beroende på vad jag ska göra. Kör med sambons Mach 3 och mitt raklödder för benen. Funkar. Fick jag välja skulle jag ju inte ha det alls...men men. Sambon sedan 10 år vet om att jag har skägg men som tur är så älskar han mig ändå När jag skaffat de barn jag ska ha så kommer jag försöka få bort det med laser.
    Varför kan du inte ta bort håren med laser eller ljus innan du fått barn?
  • Anonym (Här med)
    Anonym (veet) skrev 2009-06-11 09:23:32 följande:
    Anonym (Här med) skrev 2009-06-10 15:09:28 följande: Varför kan du inte ta bort håren med laser eller ljus innan du fått barn?
    Därför att vi som har problem med skägg i släkten så har det blivit värre när vi har varit gravida för att alla hormoner i kroppen ställer till allt...
    Därför kommer jag vänta tills efter jag är färdig
  • Anonym (Skäggig kompis)

Min tjejkompis har så mycket skäggstubb så man vet nästan inte vart man ska titta när man pratar med henne, svårt att inte låtsas att man inte ser det. Det är verkligen hela kinderna, hakan, överläppen och halva halsen så det måste vara omöjligt att dra med pincett ju.

Funkar det verkligen inte med laser eller något annat?

Vaxning, då måste man ju vänta till stråna är så långa att vaxet greppar, och hur kul är det att gå runt med helskägg bara för att vänta på att man kan vaxa...

Och rakning blir det ju skäggstubb av.

Nån som rekommenderar kvinnligt könshormon? De män som byter kön till kvinnor brukar ju äta sånt för att bli av med skäggväxt mm...

Vad säger läkarvetenskapen? Nån som vet?

Svar på tråden Tjejer som har Skägg!