• Jozze

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Cp-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Tråd nr 12!
    Här samlas vi föräldrar till barn med CP-skador eller andra hjärnskador med CP-symptom. Vi delar med oss av våra "vardagliga" problem, såväl som glädjeämnen.
    Den här tråden har blivit oerhört viktig för många. Här får man möta människor i samma situation och ha möjlighet till ett brett kontaktnät där det alltid finns någon som har råd eller svar att ge. Den här tråden har blivit oerhört viktig. Mycket för att det är svårt att hitta och träffa människor som befinner sig i samma situation.
    Jag vill göra det tydligt för hur den här tråden används. Och att den befinner sig i sitt rätta element. Så att den inte flyttas hit och dit, där man inte kan hitta den.

När jag startade tråd nr 1. Så var det just för att hitta personer i liknande situation. Och genom att berätta om sina problem eller glädjeämnen, kunna hjälpa och inspirera!

Kram till alla underbara kämpar!

WE LOVE CP!!!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m38531814.html
    Vår namnlista som växer sig större och större. Ni som inte skrivit upp er där får mer än gärna göra det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 10:06
    Här är länkar till våra andra trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m11880072.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14755963.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17824795.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m21168463.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m24204991.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m27292809.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m30119846.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m33191279.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m34804299.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m37679973.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-10 10:21
    Alla som vill med på sommarträffen på Astrid Lindgrens värld i juni 2009!!!
    En omröstning om vilket datum det blir pågår på denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-60/m40275303.html
    Missa inte detta!!! Dax att boka detta snart

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-14 10:18
    Tråden för sommarträffen är flyttad till blandat:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40275303.html

• Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!
  • Jozze

Tack! (Träff med assistansbolag idag, för er som blev nyfikna) Känner mig superladdad! Trotts upp tidigt till jobbet (03.15) i morse.

• Jozze

Uppenbarelse:
    I dag har jag haft ett långt samtal med ett assistentbolag... och så skönt det var!
    Va FAN har jag inte lyssnat på alla CP-morsor tidigare för? 
    Jag kan få tiden att räcka till för Julias behov, genom att ha assistent eller att själv kunna gå in på timmar.
    Det är otroligt hur mycket tid som går åt till att göra saker... som man inte ens tänker på att det tar tid. 
    Jag hoppas VERKLIGEN att vi får assistans. Jag tror det skulle få bort en stor börda från mina axlar.
    Nu är det bara att vänta på ett läkarbetyg som vi bad om för 1 månad sedan... Men snart är det väl påsk, så nån snäll liten påskhare kanske kommer med läkarintyget i tid. Eller så är det en elak påskhare som har käkat upp det tillsammans med all choklad.
    Hihihi...

Kom i håg att ta kort på era påskgummor och påskgubbar i påsk!

• Jozze

Har varit runt halva stan i jakt på knä/armbågs skydd som är mjuka/vadderade... men inga har jag hittat. Vi får hoppas att ortopeden kan fixa fram något bra när vi ska dit på tisdag.
    I går var en så underbar dag. Ungarna var ute i trädgården hela dagen. Och nu har vi fixat fram en rutschkana också! Julias favorit syssla är att förfölja lillasyster och asgarva åt hennes hyss... eller skvallra på henne. Det blev mycket vattenlek i båt-banan också.
    I torsdags hade Julia en kompis från dagis hemma. Dom hade jätteroligt och Julias avlösare var med och hjälpte Julia. Kompisen från dagis struntade i avlösaren och lekte med Julia precis som vanligt. Det var så HÄRLIGT att se!
    I maj blir det 5 års kalas. Och vi ska försöka anordna vårt första BARN kalas... Tips på aktiviteter tas gärna emot.
    Kram alla goa!

• Jozze

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40275303.html

Datumet för Astrid Lindgrens värld verkar bli 27-28 juni.
    Ni som vill åka med får gärna skriva upp er, och ungefär hur många ni blir. Jag tänkte kolla upp övernattningsmöjligheter och om vi kan få någon form av rabatt om vi kommer många.

Kram!!!

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!