Har gjort så mycket idag och allt har gått kanon, så det här har varit en väldigt bra dag.
Har beställt mat och fler prover på näringsdrycker från posten. Varit på hmc och lämnat in Nellies rullstol på justering. Har pratat med rektorn till förskolan, som sa precis det jag ville höra! Det är klart hon ska ha en resurs från start! (Och inte efter några veckor när man sett vart behovet finns, det vet vi ju redan). Klart att personalen ska gå teckenkurs! Klart att de ska höja nivån på hygienen och köra med handsprit! Bla bla bla vi ska försöka göra allt för att det ska bli så smidigt för er och Nellie som möjligt när hon börjar på fsk! Jag visste knappt vad jag skulle säga! Anledningen att jag ringde var just att börja tjata i tid, så att man hinner få som man vill tills det är dags!
Nu finns bara en liten hake och det är att denna rektor ska sluta och den nya började idag. Hon sa att hon skulle lämna över så att den nya skulle ta vid efter semestern och att detta var en av de högsta prio att det blev en bra överlämning. Något slags möte med fsk-personal, rektor, spec.pedagog, oss, habiliteringen -bla spec.pedagogen därifrån också, logopeden och säkert någon mer. Känns jättebra verkligen!
Vill också skryta lite om vårt kanonhab, där tyvärr tyvärr logopeden ska ha barn i höst, fast det är ju kul för henne
. Har träffat de andra logopederna på kommunikationsgruppen vi har gått på och de är med rätt goa, så det går nog bra.
det enda stolpskottet vi har på hab är tyvärr läkaren...
Vi har iofs bara träffat honom en gång för ett år sen, men har försökt få honom att skriva några intyg. Bla när vi ansökte om förskoleplats på Stegen, då skrev han nått i stil med att "föräldrarna vill att Nellie ska gå på denna fsk och jag ser inte att det skulle vara något hinder i hennes utveckling" eller nått liknande typ, hon skulle inte ta skada av det ungefär. Sedan bad vi om ett intyg för bilstöd i början av mars och det fick vi påminna om i mitten av maj. När det kom några veckor senare (!) stod det bla (nu citerar jag) att "Nellie har utvecklat en CP-skada av typ högersidig unilateral CP GMFCS II, som innebär att hon kommer att kunna gå utan hjälpmedel men att hon är sen i den motoriska utvecklingen." "Ovan beskrivna funktions´nedsättning är bestående" och under frågan Hur långt klarar patienten att förflytta sig gående? "Utan hjälpmedel Obegränsat"
Sedan står också att han har undersökt henne drygt 8 månader efter vi var där sist, så han måste helt enkelt ha fantiserat ihop en del när han skrev det intyget. Bortkastad tid, för hans del och energi för vår del, så himla onödigt!
Sorry att det blev så långt. Grattis Adams och Numberone, förresten!