Usch Stephanie, vad jobbigt! Det är hemskt att se sitt barn må dåligt på något sätt och inte veta vad det är.. Tänker på er och hoppas att ni får klarhet i vad det är som inte stämmer... KRAM!!
Snuffe skrev 2009-05-02 08:13:02 följande:
Olivia har varit "knepig" i en veckas tid. Hon har blivit jätteledsen och snudd på otröstlig, hon har inte orkat något, hon har sagt att hon har haft ont i benen, magen, hjärtat, halsen, huvudet, öronen mm. Igår gjorde hon ingen annat var ledsen.När Olivia hade badat i poolen så tog hennes ass upp henne och la ´henne på skötbordet och då bröt hon ihop totalt. Var helt otröstlig i över en timme och gallskrek.Jag och Magnus konstaterade att något var inte som det skulle. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen och fick prata med en vettig sköterska, som tyckte att vi skulle åka in till akuten. Sagt och gjort vi packade in oss i bilen och åkte dit.Först fick vi träffa en läkarkandidat som tog en anamnes som inte var utan dess like, hon ville verkligen veta allt! När hon undersökte Olivia så hittade hon ingenting. Sen vi vi träffa en läkare. Det visade sig att läkaren även jobbar på FBH och vi träffade samma läkare i december när vi var där. Hon kom ihåg oss och Olivia. Det som jag tyckte var så otroligt skönt var att eftersom läkaren även jobbar på FBH så har hon mycket kunskap om barn med cp (och andra fh).Läkaren konstaterade på en gång att Olivia inte var sig själv, eftersom hon har sett hur Olivia är i "normaltillstånd". Hon undersökte också Olivia och det enda hon hittade var att Olivias lungor lät olika. För att utesluta en påbörjan till lunginflammation så tog de massor med prover, crp, njurprover mm mm, men allt kom tillbaka
negativt.Skönt men ändå inte, för Olivia är verkligen inte sig själv. Kom hem 21.30 igår och Olivia fick hoppa i säng på en gång. Hon sover fortfarande och vi får se hur hennes dag blir idag, hennes sista som 5-åring, eftersom hon fyller 6 imorgon!