Inlägg från: Marvelina |Visa alla inlägg
  • Marvelina

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Adams: Hade vår sista träff med Dr Björn i onsdags Nu går han i pension! Känns lite jobbigt att börja om med någon ny, men det är bara att vänja sig.

När har ni andra börjat få tilläggsdiagnoser? Har de upptäckts av er, följt av ev. utredning, eller har man föreslagit kontroller för er som har lett till nya upptäckter? Känner mig osäker på området. Vem vet vad som är cp och vad som är annat, liksom? Inte vi i alla fall. Vi ser ju bara att Elliot är Elliot...

• Marvelina

Hej tjejer! (Är det några grabbar här i tråden förresten?)

Ni som har resurs på fsk men inte PA, får ni hjälp på semestern? Avlösning eller vad? En vän till mig sa att hon fått nej pga att kommunen redan betalar för resursen på fsk, och då kan barnet vara där, men fsk sommarstänger. Det låter lite skumt. Hur är det för er? Jag pallar inte 6 veckor ensam med båda.

• Marvelina
    Frida08 skrev 2009-05-02 21:51:56 följande:
    Hej alla!!Tänkte bara höra om nån av er gått någon kurs via habiliteringen i Sthlm eller någon annanstans som handlar om CP-skada. Har en planerad på torsdag här i Sthlm men har kanske inte möjlighet att gå? Är dessa kurser bra? Någon som kanske just gått denna, handlar om CP-skada, behandling mm för barn upp till 12 år.Kram Frida
    Jag ska gå just den du pratar om (på KS). Har gått en ´massa andra och alla har varit bra. Rekommenderas. Även RBUs seminarier och konferenser rekommenderas. Av alla möjliga skäl, även sociala!
  • Marvelina
    Linusida skrev 2009-04-30 11:32:58 följande:
    Jag skulle vilja att skolorna började upplysa barnen om hur fel det är att använda ordet CP. Det måste till en jättestor insats tidigt i åldrarna för att få människor att sluta missbruka ordet. När tom föräldrarna använder ordet, hur ska då barnen förstå att det är fel?
    Jag har ett bildspel jag brukar köra som handlar om Elliot. Slutar med lite moral om hur man använder cp och liknande som skällsord. Effektivt som fan, men möjligen något oetiskt. Men what the f**k. Mina elever säger inte sådant så att jag hör i alla fall! 
  • Marvelina

Varför tar man åt sig så? Började precis lipa när jag upptäckte skitsajten cpnyheter.se

• Marvelina
    Jontesfru skrev 2009-06-25 15:52:53 följande:
    de är knäppa!!!! Man borde mailbomba dem. Skrev ett mail till dem o de svarade bara massa oförskämdheter tillbaka!! Så jag anser att de är ............. (går inte att skriva vad jag tycker om dem!!!). Men CP är de inte för våra barn är ju underbara!
    Skojar du? De var oförskämda? Trodde bara att de var korkade, inte elaka. Där ser man. Får se vad jag får för svar då, om något.

Ha det så kul imorgon alla ALV-are!
  • Marvelina
    ulricaa skrev 2009-06-25 22:06:53 följande:
    Jag fick svar... CP är initialerna på en av dem som driver sidan ! Yeah, right!
    Man baxnar!
  • Marvelina
    numberone skrev 2009-06-25 13:59:38 följande:
    mammat2 och lillis: Tänkte samma sak imorse.... jag vill inte behöva vara mamma till ett handikappat barn. JAg vill vara Ellen och Agnes mamma, en helt vanlig mamma med helt vanliga bekymmer. Sen Agnes kom har jag börjat fundera på Ellens liv när hon blir mycket äldre. Jag vill inte att hon ska bli sittande på nåt hem där ingen bryr sig fullt ut kärleksfullt. Blir ledsen när jag tänker på att min så vackra flicka inte har samma bra förutsättningar som lillasyster....
    Ja herregud så det känns ibland. Ofta. Man kastas mellan "stackars barn" och "stackars mig" och "hur ska det gå till?"
    Satt i säkert en halvtimme och lipade efter sista avsnittet av ER när mamman dör och barnet klarar sig, för jag tänkte att om jag bara hade dött så hade Elliot nog klarat sig utan skador. Satt i panikdepp tills mannen (som vanligt) undrar vad (specifikt) jag lipar över denna gång och sedan kommenterar att "jo, men en mamma kan ju kanske också vara bra att ha".

Skratta eller gråta..?

Eller tårarna kommer när lillebror kryper runt och jagar med kusinerna och Elliot sitter i mitt knä, och svärmor tycker att jag måste sluta vara så känslig.

Ja, det vore bra. Men HOW? Samma kvinna tycker att det är slöseri med tid att gå i terapi. Okej, hur gör jag då?

BLÄ!

(Fast välkomna in till facebook för bilder på mina tokstollar!)

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!