Inlägg från: Fantine |Visa alla inlägg
  • Fantine

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Vi kanske också åker till mässan i eftermiddag! Min sambo är nog lättast att känna igen då han är mulatt och typ 195 cm lång och rakad på huvudet. Låter läskig men han är inte farlig, jag lovar Vi kommer nog dit efter kl.15 i så fall och har med oss lillganstern Noah. Jack är på M&W med assistent då... / Sara

• Fantine

Usch Stephanie, vad jobbigt! Det är hemskt att se sitt barn må dåligt på något sätt och inte veta vad det är.. Tänker på er och hoppas att ni får klarhet i vad det är som inte stämmer... KRAM!!

Snuffe skrev 2009-05-02 08:13:02 följande:
    Olivia har varit "knepig" i en veckas tid. Hon har blivit jätteledsen och snudd på otröstlig, hon har inte orkat något, hon har sagt att hon har haft ont i benen, magen, hjärtat, halsen, huvudet, öronen mm. Igår gjorde hon ingen annat var ledsen.När Olivia hade badat i poolen så tog hennes ass upp henne och la ´henne på skötbordet och då bröt hon ihop totalt. Var helt otröstlig i över en timme och gallskrek.Jag och Magnus konstaterade att något var inte som det skulle. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen och fick prata med en vettig sköterska, som tyckte att vi skulle åka in till akuten. Sagt och gjort vi packade in oss i bilen och åkte dit.Först fick vi träffa en läkarkandidat som tog en anamnes som inte var utan dess like, hon ville verkligen veta allt! När hon undersökte Olivia så hittade hon ingenting. Sen vi vi träffa en läkare. Det visade sig att läkaren även jobbar på FBH och vi träffade samma läkare i december när vi var där. Hon kom ihåg oss och Olivia. Det som jag tyckte var så otroligt skönt var att eftersom läkaren även jobbar på FBH så har hon mycket kunskap om barn med cp (och andra fh).Läkaren konstaterade på en gång att Olivia inte var sig själv, eftersom hon har sett hur Olivia är i "normaltillstånd". Hon undersökte också Olivia och det enda hon hittade var att Olivias lungor lät olika. För att utesluta en påbörjan till lunginflammation så tog de massor med prover, crp, njurprover mm mm, men allt kom tillbaka negativt.Skönt men ändå inte, för Olivia är verkligen inte sig själv. Kom hem 21.30 igår och Olivia fick hoppa i säng på en gång. Hon sover fortfarande och vi får se hur hennes dag blir idag, hennes sista som 5-åring, eftersom hon fyller 6 imorgon!
  • Fantine

Jag vet inte heller vad jag ska skriva... Jag tänker på er och Vilmer och hoppas ni finner styrka någonstans att orka! Massa kramar!!!!

ellie2 skrev 2009-05-04 21:20:46 följande:
    Nu har vår älskade Vilmer efter snart tre års tappert kämpande fått ro hos änglarna. Sorgen och saknaden efter vår fina prins är ofattbar. Den kärlek och lärdom han har berikat våra liv med lever för alltid kvar. Nu får Vilmer äntligen leka, skratta och må bra! Lämnar er med en innerlig önskan om att allt ska gå bra för er och era älsklingar! Ta hand om varandra och njut av de små stunderna Kram Helena
  • Fantine

Åh, det hade jag velat gå på!! Dumma mannen som ska iväg på killträff...

Knosan skrev 2009-05-05 13:31:23 följande:
    Tips till er som är i närheten av Göteborg att Jonas Helgesson föreläser i Smyrnakyrkans café kl 19 i kväll. Fri entré. Vi ska gå!
  • Fantine

malin neli

Det låter inte bra det där med förskolan... Det är ju självklart att Neli ska få chans att utföra samma aktiviteter som de andra barnen! När det gäller mellanmålet så kan jag tipsa om turkisk yogurt med mosad banan i och man kan även smula ner smörgåsrån som blir mjuka snabbt. Det blir både bra konsistens och den turkiska yogurten har ju mer fett och kalorier i så det är perfekt för våra barn!

Du undrade om oss som har syskon till våra FH barn. Jag kan bara tala för mig men vissa dagar får jag nästan panik över att jag har missat Noahs första år. Det känns så ibland. Att hans första år har passerat förbi medan jag har varit konstant stressad, deprimerad och icke närvarande i tankarna. Inte ens amningsstunderna har varit heliga utan då har jag suttit med dator och telefon och skött kontakter och ansökningar. Jag har stundom känt mig som en usel mamma till Noah. Har inte varit på vare sig öppna förskolan eller babysim. Och även fast jag har haft assistent med mig till Jack när jag behövt åka med båda barnen på Jacks vårdbesök så har jag haft all fokus på Jack och upptäckt efter flera timmar att jag missat både mat och blöjbyte på den lille... Det har blivit bättre nu men då har också min sambo fått sluta sitt jobb för att vi ska klara av allt och det är ju inte normalt.

Jag vet att jag gör allt för mina barn men man räcker ändå inte till och det är ju allt det administrativa som tar min tid från att få vara mamma och det kan göra mig tokig ibland...

Lite tankar från mig. Lycka till med allt! / Sara

• Fantine

Har inte skrytit så mycket på sistone så här kommer lite bajs-skryt!

Jack har två dagar i rad suttit på flamingostolen på toaletten och bajsat på morgonen. Jag tror aldrig jag sett en mer glad och stolt kille. Det blev mycket hurrande och tjoande och efteråt fick han se vad han hade åstadkommit och spola själv

Kram på er alla kämpar härinne!

• Fantine

Glad midsommar från oss också!

Jack vet hur han ska göra sina föräldrar glada, han vann en resa till Budapest när Move & Walk hade lottdragning! Han tyckte väl att vi behövde lite vuxentid tillsammans

Kram!!

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!