CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!
Jag behöver lite råd här!
Axels sjukgymnast står inte högt i kurs här just nu!
Varje gång denna termin de träffats har Axel skadat sig! Förra gången ställde han Axel mot en ribbstol o gick därifrån varpå Axel på väg ner slår i mun o näsa så blodet sprutar (han kan ju faktiskt inte stå själv vilket han juvet!) idag på förskolan dråsar Axel med bakhuvet rakt ner i golvet (tack o lov så var förskolläraren på förskolan snabb i reflexerna så hon hinner dämpa fallet lite) alltså det är 2 exempel vad som hänt i år. Jag har bett om remiss (eller vad det heter) för ett par nya sandaler då de han fick förra våren av naturliga skäl inte passar längre och dessutom är sönder. Det har jag bett om sen början av april o nej han har inte fixat det. Nu har ortoserna gått sönder o de behöver remiss om det också o inte heller det har kommit till dem. Vill man ha något konkret man ska jobba med så får man bara ett skratt att vi ska leka med honom. Va tror han? Jag är förskollärare jag vet hur viktig leken är, men jag är inte sjukgymnast o vill faktiskt ha tips om vad som kan vara bra att göra med Axel. Sen inte tusan sätter jag igång med värsta träningen á la bodybuilding. Jag vet hur jag ska anpassa efter ålder, men vill ju inte göra så det blir sämre.... Jag känner bara att nu är det inte roligt längre med en sjukgymnast som tar allt med en klackspark! Vill ha en som tar Axel o mig på allvar!!! De klagar på förskolan också. Det finns tre sg på hab o 2 av de 3 är likadana o hon som är bra har ju alltid fullt. Så jag vet inte vad jag ska göra!!!???
Förlåt om det blev långt!