Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

OttarpsLisa
    Så fint ni fått det!

Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Jontesfru
    numberone skrev 2009-05-18 11:32:12 följande:
    WIIIHOOOOO imorn kommer Ellens gåstol!!! ÄNTLIGEN! Tror att hon kommer gilla den så mycket och uppskattar att komma upprätt!Känner att jag är uppe i ett litet glädjerus.... Ellen är en pärla och har börjat att le mer mot oss så där spontant... Hon blir glad när mormor och morfar kommer å hälsar på och blir blyg när hon träffar nån ny eller nån hon inte träffat på länge... Jag har fått en hel del beställningar i min lilla butik så jag har fullt upp med att sy och det är ju bland det roligaste jag vet.... Ellens rum ska vi sätta igång med alldeles snart så hon får en "stora tjej säng" (växasäng med höga kanter).Hur länge har era småttingar sovit ett par gånger om dagen.... Ellen sover 2-3 ggr och då ca 40 minuter/ gång.... Sen sover hon från 21- 07 ungefär...
    Va roligt! Underbart att höra om framsteg!

Gåstolen var en lyckogrej för Axel. Ibörjan stod han bara o undrade , men sen när han kom på vad den var bra för ojojoj!!! Nu är vi fulla med blåmärken på benen för han kommer i en sån fart o inte alltid så vi hör honom den lila rackaren!
  • Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-05-18 14:59:36 följande:
    Javla skit! Läkaren ringde, gipset ska sitta kvar i minst 3 veckor (vi hade hoppats på en vecka bara. Optimist? Ja visst)
    Ah nej! det är ju för jobbigt.
  • Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-05-20 17:07:32 följande:
    Jag skulle rekommendera dig att tala om för Fk när Nellie börjar på förskolan. Man är som sagt skyldig att anmäla förändingar, och rent krasst så blir det en färändring när hon börjar på fsk. Om det påverkar VB är ju en bedömningsfråga av Fk. Vi fick behålla vårt fulla VB när Olivia började och det fick även Suz, men för att vara på den säkra sidan, så att ni inte blir återbetalningsskyldiga så anmäl det till FK
    oj vi har ju inte anmält det, men när jag pratade med hon på FK när vi anmälde så berättade jag ju redan då datum då han skulle börja så då måste de ju redan vara medvetna om det eller?
  • Jontesfru
    numberone skrev 2009-05-21 15:09:19 följande:
    Jag är så stolt så jag tror jag spricker..... Ellen visar upp sina kunskaper i bloggen på film.... www.hemmapavargata.blogspot.com
    SÅ FIN HON ÄR!!!!

MammaT
    Att de glömde Elias. det är ju inte OK på något vis.

Min mammas kusin berättade att de sonens fsk hade varit på utflykt o när de åkte hem glömde de sonen i skogen. han var då 1 år. Allt gick bra de hittade honom klappande en hund vars matte o husse tagit hand om honom. Mamman tog ett snack o det klarades ut, men hon berättar att hon kunde komma försent o göra vad som helst de sa inte ett knysst. Fast jag hade nog inte haft Axel kvar på den förskolan om jag varit i hennes sits. Jag flyttade ju Anton från en fsk till annan i Malmö för de låste in honom i en garderob för att han varit dum. Jag gav chefen 2 val. Antingen ger hon Anton en plats på den avd på den fsk eller så anmäler jag hela rasket.  Dagen efter hade han plats på den avd o den fsk som jag ville.
  • Jontesfru
    gohappy skrev 2009-05-22 20:06:41 följande:
    Menar du allvar att dom låste in Anton i en garderob??
    Japp det gjorde dem. och ja jag var så oerhört arg då så det går inte att beskriva, men nu är det 9 år sedan så det har lagt sig.
  • Jontesfru

Axel har också varit ljud o ljuskänslig, något mindre nu. Men om vi har besök här hemma eller är iväg och det är människor han inte känner sig hemma med så skriker han tills vi är själv igen och det kan vara som att trycka på en på/avknapp för det är så tvärt han börjar/slutar. Skumt! På förskolan har det dock gått bra.

• Jontesfru
    ulricaa skrev 2009-05-24 09:55:13 följande:
    Precis så var Liam också... så fort dörren slog igen när besöket gick så slutade han. Han avskyr än idag om man pratar mycket runt honom och han inte är the center of attention!
    ja just det! Är han i center of attention som du skriver då går det bra....

Det blir nog livat på Astrid L värld...
  • Jontesfru

Måste bara få avge ett glädjetjut här!!! JIPPI!!! Vi har blivit beviljade bilstöd o anpassningsbidrag!!! Snabbt har det också gått! Vi lade ansökan på brevlådan den 12 maj!!!! Undrar om de har fått solsting i Västervik????

• Jontesfru
    numberone skrev 2009-05-27 13:51:30 följande:
    *muttrar* får snart börja mata Ellen med ostbågar och chips för nu hade hon gått ner ... visserligen bara 50gr men ändå....Annars gick det jätte bra!
    Säger som knäppisen att de gör ju av med massor med energi när de börjar röra sig mer (o så duktig som Ellen är i sin gåstol så). Men man vill ju att de ska gå upp!
Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!