• Hoppetossan 79

Tvättbara disktrasor?

Någon som har tipps på riktigt bra tvättbara disktrasor?
    Får gärna vara snygga också

Vi använder oftast sånna där "svamptrasor" (vettex små fyrkantiga) och de är ju jättebra när de är nya men blir inte så bra efter tvätt.

Helst vill jag byta disktrasa varje dag och det blir ju svindyrt om man inte kan tvätta dem....

• Svar på tråden Tvättbara disktrasor?
  • jummie

Svamptrasor går ju att koka med lite diskmedel så slipper du ju kasta dom varje dag! Alt köra dom i micron med diskmedel så tar man kål på äckliga bakterier.

• Cecci78

jag tvättar mina vanliga wettex i 95 grader o har inte märkt att de blivit annorlunda, hur har du tvättat dem?

• norgesessan

Jag har Jordans stickade/virakde, om det är snyggt vet jag inte..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • b i t c h

Köpa dom här microfiber trasorna. Dom kan tvättas på 90 grader nästan hur många gånger som helst.

• b i t c h

Microfiber trasorna finns ju i jätte många snygga färger också

• Hoppetossan 79
    Mrs Moneybags skrev 2009-04-03 09:22:51 följande:
    Såna här är ju ganska snygga och verkar bra! www.klabshop.com/Har funderat på att köpa såna själv.Jag såg i något reklamblad att de också säljs på Cervera.
    Skulle kunna vara något.

Funderar lite på något sådant här:
    www.cosas.se/shop/art.asp&catid=299&func=&varuid=&page=7&cpage=2&q=&s=

inneolinne.se/index.php/cPath/80

www.vickevira.se/koket.htm

Men de är ju ganska dyra så man vill ju att de funkar bra
  • s79

Jag kör vanliga Wettex-trasor, slänger in dem i diskmaskinen när jag ändå kör den, funkar bra.

• Hoppetossan 79
    Cecci78 skrev 2009-04-03 09:24:57 följande:
    jag tvättar mina vanliga wettex i 95 grader o har inte märkt att de blivit annorlunda, hur har du tvättat dem?
    60 eller 95 grader lite olika.

Tycker de blir så torra och ihopskrynklade, och så svåra att blöta om så att säga.
    Använder alltså de små fyrkanterna tror de brukar kallas för disksvamp egentligen alltså inte de som ligger vikta två gånger.
  • Hoppetossan 79

b i t c h skrev 2009-04-03 09:27:21 följande:

Köpa dom här microfiber trasorna. Dom kan tvättas på 90 grader nästan hur många gånger som helst.
    usch de är läskiga.... Knapt jag vill använda dem till att damma... De fastnar jämt i mina torra händer
Svar på tråden Tvättbara disktrasor?