Inlägg från: Hoppetossan 79 |Visa alla inlägg
  • Hoppetossan 79

Tvättbara disktrasor?

Någon som har tipps på riktigt bra tvättbara disktrasor?
    Får gärna vara snygga också

Vi använder oftast sånna där "svamptrasor" (vettex små fyrkantiga) och de är ju jättebra när de är nya men blir inte så bra efter tvätt.

Helst vill jag byta disktrasa varje dag och det blir ju svindyrt om man inte kan tvätta dem....

• Svar på tråden Tvättbara disktrasor?
  • Hoppetossan 79
    Mrs Moneybags skrev 2009-04-03 09:22:51 följande:
    Såna här är ju ganska snygga och verkar bra! www.klabshop.com/Har funderat på att köpa såna själv.Jag såg i något reklamblad att de också säljs på Cervera.
    Skulle kunna vara något.

Funderar lite på något sådant här:
    www.cosas.se/shop/art.asp&catid=299&func=&varuid=&page=7&cpage=2&q=&s=

inneolinne.se/index.php/cPath/80

www.vickevira.se/koket.htm

Men de är ju ganska dyra så man vill ju att de funkar bra
  • Hoppetossan 79
    Cecci78 skrev 2009-04-03 09:24:57 följande:
    jag tvättar mina vanliga wettex i 95 grader o har inte märkt att de blivit annorlunda, hur har du tvättat dem?
    60 eller 95 grader lite olika.

Tycker de blir så torra och ihopskrynklade, och så svåra att blöta om så att säga.
    Använder alltså de små fyrkanterna tror de brukar kallas för disksvamp egentligen alltså inte de som ligger vikta två gånger.
  • Hoppetossan 79

b i t c h skrev 2009-04-03 09:27:21 följande:

Köpa dom här microfiber trasorna. Dom kan tvättas på 90 grader nästan hur många gånger som helst.
    usch de är läskiga.... Knapt jag vill använda dem till att damma... De fastnar jämt i mina torra händer
  • Hoppetossan 79
    Moonis skrev 2009-04-03 09:36:41 följande:
    Rekomenderar den andra sorten Wettex har som ligger vikta. Har aldrig varit förtjust i den vanliga sorten. Tycer inte dom suger alls lika bra o blir snabbt sunkiga.
    lalasmama skrev 2009-04-03 09:39:50 följande:
    jaaa de är bra, de torkar så snabbt så de luktar inte illa..har precis börjat använda dem, efter tips å tjat från min mamma, hehemen funkar de att tvätta tro?
    Vet att mamma har haft dem en del (likaså jag ibland) men tycker inte att de blir jättebra efter tvätt heller.
  • Hoppetossan 79
    JagOchHan skrev 2009-04-03 09:51:52 följande:
    jag använder sådana som länkas till cosas - jättebra. Slänger in dom i tvättmaskinen när jag tycker det är dags.Jysk har dom nu 6 st för 44 kr tror jag det var
    Är det snygga färger på jysk?
  • Hoppetossan 79
    Åh dom var också snygga!!
    Ja, jag vill gärna ha lite fina färger
    Vita vill jag absolut inte ha (kollade på jysks hemsida och såg att de bara hade vita).
    Ser hur barnens tvättlappar blir efter att man trokat köttfärssås osv. Svårt att få dem helt vita igen.
  • Hoppetossan 79
    JagOchHan skrev 2009-04-03 13:55:56 följande:
    moonis - jag tycker dom suger vatten bättre än weetex Blev posetivt överaskad när jag köpte första paret.Hoppetossan 79 skrev 2009-04-03 11:01:54 följande:
    Elgiganten vet jag har, det var där jag köpte mina första, har alla möjliga färger där men då kostar dom därefter oxå. Jag funderade på att köpa vita från jysk och färga själv
    Köpte ett gäng vita på jysk. Tänkte att jag kan ha dem för att se om jag gillar konceptet... Om inte så är det ju bara att hiva ut dem igen och om man gillar dem kan man komplettera med lite roliga färger...
Svar på tråden Tvättbara disktrasor?