Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Kajsan
    In vivo skrev 2009-04-06 12:44:54 följande:
    Det var otroligt klantigt av Vi Föräldrar att missa en sån väsentlig sak som vändbar sits. Är det någon som har provat babynest eller har tips på annan mjuklift som passar? Vi får vårt andra barn i maj, och tänker behålla Bee som extravagn när vi bara tar med oss ena barnet.
    Babynestet är värdelöst jämfört med Phil och teds mjuklift som sitter perfekt!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan
  • Kajsan
    Londonvibes skrev 2009-04-06 12:48:37 följande:
    Men hur sätter du fast P&T's mjuklift så att den inte glider ur när man går upp för trottoarkanter, rulltrappa etc.?
    Hur då glider? Det är ju inte glidande material under, den sitter bra. Så sitter ju de flesta mjukliftar.
  • Kajsan
    Lobro skrev 2009-04-07 11:28:14 följande:
    Jag sätter selen endast runt midjan på min son (2år) då han inte gillar sitta fast bakåtlutad..det funkar jättebra! Nu inväntar jag bara på att min lilla bebis ska anlända så man får testa hur den är till nyfödd oxå!! BF+2 idag Jag har både bugaboo babynest och p&t mjuklift så får se vilken som är bäst sen!
    Jag hade också båda, och babynestet fick åka snabbt :.)
  • Kajsan
    Siggan skrev 2009-04-07 12:56:51 följande:
    Hej! Funderar på att köpa en Bee. Har en dotter på snart 3 och väntar nästa barn i september. Har en stor Emmaljunga duo som jag gillar som pansarvagn, men känner att jag vill ha något smidigare också. Har provat Bee i en affär, men utan barn eftersom den inte säljs i staden där jag bor. Om jag köper vagnen redan nu, tror ni att min medelstora 3-åring på ca 14 kg kan använda vagnen i sommar? När bebisen kommer är det ju höst och då räknar jag med att använda Emmaljungan mest, men tror ni jag kan ha bebisen i liggläget med Bee-åkpåsen eller behöver jag en mjuklift? Bees egen mjuklift såg ju ut som ett dockvagnstillbehör så den tänker jag inte köpa.
    Jag tycker bee är för liten för en 3 åring.
    Men en bäbis kan gott ligga i vagnen i åkpåse, det gjorde min innan vi köpte liften.
    Babynestet är ju exakt som en åkpåse så det är ingen skillnad, bara att åkpåsen är större.
  • Kajsan

Jag har gjort en stilstudie hur en 2.5 åring sitter i solika vagnar, nu är det ju skillnad i storlek på olika barn.
    men så här såg det ut, funkar inte alls mao.

• Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-04-15 13:14:10 följande:
    När de kan sitta själva är rekommendationen. Själv tycker jag små som inte kan sitta ordentligt sitter bättre i Cam än Bee.
    Oh ja! Min dotter satt i camen vid 2.5 månader, det hade hon inte gjort bra i Been kan jag lova
  • Kajsan
    ami skrev 2009-04-19 19:12:47 följande:
    Har fått annan sele från bugaboo. Med muffar man kan ta bort! Äntligen slipper man störa sig på selen
    ÅÅ det är ju DRÖMMEN!!
    Jag fullkomligt hatar selen, den är för kort och de där stora klossarna till axelskydd är ju värdelösa, barnet kan ju inte liga ner utan att ha dem i ryggen.
    Nu har jag också mejlat Bugaboo
  • Kajsan
    Miss Lau skrev 2009-04-20 21:21:41 följande:
    Är det någon här som haft en Bee från att bebisen varit helt nyfödd, med mjuklift? Vi har minimalt med utrymme i bilen och behöver en minivagn som går att få in när vi ska i väg och tex handla. Till vardags kommer bebisen rulla runt i en UJ så det är ingen promenadvagn vi behöver utan snarare en nödlösning Och hur är hjulen, går de att köra på vintern eller är det helt kört?
    Jag har haft, Phil & Teds mjuklift sitter superbra, in i mitt galleri och titta!
  • Kajsan
    Miss Lau skrev 2009-04-20 21:26:00 följande:
    Tittar gärna om jag får
    Meh, du har väl vart med  i min adressbok i eeevigheter? Nåja, nu är du där ivarjefall {#lang_emotions_embarassed}
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-04-21 19:00:24 följande:
    ??? Vad menar du? För jag hoppas att ditt barn är fastspänd i ett babyskydd i bilen?
    Hon kanske menar att hon har sån Maxi Cosi? {#lang_emotions_undecided}
  • Kajsan
    Tullemi skrev 2009-04-23 21:45:37 följande:
    Hur blir Bee'n att köra med en ståbräda på? Jag pratade med personalen i en babyaffär och dom trodde att den skulle bli svårkörd/styrd med en ståbräda pga att den är så lätt i sig själv (vagnen alltså ).
    Det går jättebra, jag kör ofta med ståbräda på Been!
    Nu får alla komma in till mig ! Välkomna
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-04-28 13:30:52 följande:
    Jag fick min nya sele idag till min Bee. Har dock inte bytt den ännu. Den har lösa muddar som redan nämts i tråden.
    Du hade ju redan lösa muddar på din ?
  • Kajsan

Jag vill också ha en ny sele, just nu använder vi inte vagnen för att den är så värdelös.
    Om jag nån gång får en ny sele kanske jag tillockmed låter bli att sälja den

• Kajsan
    Stargirl skrev 2009-04-28 17:00:39 följande:
    Men beställ en då Innan de tar slut
    Det har jag gjort, för typ 2 veckor sen
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-04-28 17:07:11 följande:
    Aaaaah, men då bör den väl komma snart.
    Ja man får hoppas {#lang_emotions_flower}
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-04-28 19:53:32 följande:
    Var hittar man serienumret på Bee? Eller har den inget? *vänder upp och ned på vagnen*
    Det skiter jag i! {#lang_emotions_demon}

Okej så, det är inte dig jag är arg på , jag försöker sätta igång nån form av hat mot Bee nu, för nu kommer den säljas, och jag vill inte det {#lang_emotions_cry}
  • Kajsan
    Miss Lau skrev 2009-04-29 14:29:54 följande:
    När jag läser här blir jag nästan avskräckt! Är Bee en dålig vagn överlag eller vad säger ni? Och om jag ska köpa en beg. är det något speciellt man bör kika på?
    Nej, Bee är en bra vagn! Men selen är helt åt he-vete.
    Som tur är verkar det gå att beställa en ny.
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-05-12 21:51:44 följande:
    Jag säger som alltid: Petunia Pickle Bottom.
    Looove is in the air {#lang_emotions_heart}
    Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3