• Senap

Bugaboo Bee tråden nr 3

BumbiB skrev 2009-04-15 13:12:11 följande:
    kan inte fler lagga in bilder pa bee med barn/bebis i? kan inte bestamma mig... och skulle vilja se hur det ser ut med barn i, min dotter ar inte ens 3 manader annu sa an sa lange ar inte storleken ett problem... Nar borjar de sitta upp i vagnen? 4-5 manader?
    När de kan sitta själva är rekommendationen.
    Själv tycker jag små som inte kan sitta ordentligt sitter bättre i Cam än Bee.
    My sugar is raw
  • Senap
    Miss Lau skrev 2009-04-20 21:21:41 följande:
    Är det någon här som haft en Bee från att bebisen varit helt nyfödd, med mjuklift? Vi har minimalt med utrymme i bilen och behöver en minivagn som går att få in när vi ska i väg och tex handla. Till vardags kommer bebisen rulla runt i en UJ så det är ingen promenadvagn vi behöver utan snarare en nödlösning Och hur är hjulen, går de att köra på vintern eller är det helt kört?
    Nej, jag har inte prövat men jag har förhört folk om det då jag har en Bee.
    Den allmäna opinonen menar att Been är lite för stötig men att det funkar.
    Jag har en Phil & Ted mjuklift i Been - men bebis väntas anlända 2 Juli...
    My sugar is raw
  • Senap
    Shoegirl skrev 2009-04-20 21:23:58 följande:
    Nej, jag har inte prövat men jag har förhört folk om det då jag har en Bee. Den allmäna opinonen menar att Been är lite för stötig men att det funkar. Jag har en Phil & Ted mjuklift i Been - men bebis väntas anlända 2 Juli...
    Alltså vi ska också ha det som extralösning bredvid Cam:en.
    My sugar is raw
  • Senap
    BumbiB skrev 2009-04-21 17:50:27 följande:
    haha, skulle ljuga om jag sa att jag inte lekt med tanken!!!!! tror dock att det blir svart att overtyga mannen.... men jag kan ju alltid prova.... den har haft sin fordelar (buzz)... liggdelen funkar jatte bra i bilen sa inget behov av att flytta pa bebisen nar hon sover.
    ???
    Vad menar du? För jag hoppas att ditt barn är fastspänd i ett babyskydd i bilen?
    My sugar is raw
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-04-21 19:03:29 följande:
    Hon kanske menar att hon har sån Maxi Cosi?
    *hoppas*

Jag såg dock ett ungt par i somras som slängde in liggdelen i baksätet och drog iväg
    My sugar is raw
  • Senap
    BumbiB skrev 2009-04-21 19:41:43 följande:
    alltsa det ar en liggdel som ar gjord att spannas fast i baksatet, och har typ ett sakerhetsbalte i... det heter "car cot", gjort for sma barn som mar battre av att ligga helt an av att halvsitta, sag dock att det inte finns pa svenska sidan! har dock en maxi cosi cabrio som vi inte anvant annu. skulle aldrig aventyra mitt barns sakerhet!
    Eum... Vad ska jag säga.
    Använd Maxi Cosin. Sådana liggdelar är inte säkra för barnet vid en krock och inte godkända i flertalet länder pga det.
    Det är "säkerhetsbältet" som kommer fånga barnets hela vikt. Att jämföra med att fördela kraften mot hela ryggstödet i ett babyskydd.
    Det blir en helt annan kraftfördelning.
    My sugar is raw
  • Senap
    Tullemi skrev 2009-04-21 20:00:46 följande:
    Nej nej nej. De där är inte säkra.
    Vi en krock så kan barnet både glida ur samt få brutna revben pga påfrestningen runt bröstkorg. Huvudet ska vi inte prata om... {#lang_emotions_undecided}

Säljs de fortfarande? De förbjöds ju på 70-talet i Sverige. *lite chockad*
    My sugar is raw
  • Senap

Var hittar man serienumret på Bee? Eller har den inget?
    *vänder upp och ned på vagnen*

My sugar is raw
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-04-28 21:40:04 följande:
    Det skiter jag i! Okej så, det är inte dig jag är arg på , jag försöker sätta igång nån form av hat mot Bee nu, för nu kommer den säljas, och jag vill inte det
    Du kan få ta på min vagn när du får abstinens. *erbjuder generöst*
    My sugar is raw
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-04-29 15:15:07 följande:
    På den svarta "plattan" under sätet. Där sitter ett rätt stort klistermärke (transparant) där bla serienumret står.
    Tack, jag hittade den till slut efter direktionshjälp och att jag tog bort sätet helt.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3