Inlägg från: titti76 |Visa alla inlägg
  • titti76

Bugaboo Bee tråden nr 3

Hej alla, har precis monterat och provkört min vagn men har en fundering kring hur man ska köra den över trottoarkanter osv. tippar ni vagnen bakåt eller kör på med risk att vagnen studsar tillbaka? Klarar vagnen att man tippar den bakåt och därmed lägger tyngden på bakhjulen? Har en 2½-åring i kan tilläggas.

• titti76

okej då ska jag göra det med, en fråga till; om ni ska upp på bussar, hur gör ni då, vagnen blir ju grymt svårstyrd när man bara kör på framhjulen...

• titti76
    Eleora skrev 2009-07-01 18:53:25 följande:
    Jag brukar liksom lyfta framhjulen när jag ska över kanter, inga konstigheter. Ska man upp på en bussoch det känns osäkert kan man ju bara låsa framhjulen.Stargirl: Ååååh, en rosa suffla! Såå fin! *vill ha*
    guud va trög jag är, hade inte en tanke på att låsa framhjulen skäms lite
  • titti76
    FruLidgren skrev 2009-07-01 19:02:05 följande:
    nån som vet hur buggyboard funkar på bee?
    Det funkar, jag hade det på vår förra Bee men jag tycker personligen att man tappar mycket av smidigheten med en ståbräda.
  • titti76

ja det är det och ibland är det värt lite otymplig körning jämför med trötta gnälliga barn

Nån som har den silvriga sommarsuffletten till vagnen?

• titti76

Hej, har använt min Bee tre gånger och nu har den börjat knäppa, knirra och gnissla i vänstra bakhjulet. Jag testade att smörja med silikonspray men det hjälpte inte. Det låter nästan hela tiden när man kör vagnen och det låter högt. Man får känslan av att man drar omkring på en sämre begagnad paraplysulky och då ska det väl inte vara när man betalar 5.000 för en vagn...

Är det nån mer som råkat ut för detta och vad kan det bero på?

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3