Inlägg från: Hestia |Visa alla inlägg
  • Hestia

Bugaboo Bee tråden nr 3

Hejhej!

Har precis läst igenom hela tråden då vi skall köpa en sulky till vår son. Står just nu emellan en Maclaren Techno XT och en Bugaboo Bee. Finns fördelar och nackdelar med båda. Men vad jag funderar på just nu är främst: är det någon som vet om erbjudandet med ett gratis solskydd fortfarande gäller? Hittar nämligen inte något om det på deras hemsida (finns bara ett cameleon-erbjudande under deras 10-årsjubileum).

Sedan undrar jag vad ni tycker om regnskyddet - verkar som om vissa tycker att det passar dåligt på vagnen och är lite tunt?
    Och solskyddet, hur är det med det? Hur pass bra skyddar den vanliga suffletten mor solljus? (Alltså, är det ofta som barnet får solen i ögonen?) Hur pass bra skyddar det solskydd som man sätter över hela vagnen? (Alltså inte i UV-faktor utan om de besväras av att solen skiner i ögonen?)
    Finns det någon risk att barnet sparkar sönder de skydd som sitter över hela vagnen?
    Kan man ha på suffletten (den vanliga) samtidigt som man har på regnskyddet eller det solskydd som täcker hela?

Tack snälla!

• Hestia
    Shoegirl skrev 2009-06-21 09:20:08 följande:
    Under news - 10 years of... - festive offers, finns info om solskyddskampanjen
    Ja minsann! Kollade flera gånger på precis det stället igår med SAfari som webläsare, men då får jag bara upp det med fleecen till Camen. Nu kollade jag med Internet Explorer och då dyker även detta upp!! Tusan vad störigt!! Men tack för hjälpen!!
  • Hestia

Nu har vi köpt en Bee!! Funderar på att köpa en Skip Hop saddle bag och en Skip Hop pronto att ha till (som skötväska och som matväska). :)

• Hestia

Vad har ni förresten i era Bees nu på sommaren? Vi tänkte bara ha en filt.
    Om man skulle vilja ha sittunderlag, är det hemmagjorda (à la Dittendatten) som gäller då, och OTH?

• Hestia

När den är på max sittläge finns det ca en cm "luft" kvar - den åker helt upp först när man fäller upp ryggstödet för att kunna fälla ihop vagnen!

• Hestia
    FruLidgren skrev 2009-06-22 10:06:03 följande:
    Jag beställde en bee förra veckan, nu är frågan vilken skötväska som hänger bäst? tell me tell me för jag är på shoppinghumör!
    Jag tänkte satsa på en SkipHop saddle bag, som enligt olika ställen på internet skall sitta väldigt bra på Been. Sedan tänkte jag även köpa en SkipHop Pronto att ha som "blöjväska" - i den går det i tvättservetter, blöjor och så har den ett skötunderlägg. I saddle bagen tänkte jag ha sonens mat och ett ombyte, och lite diverse prylar. Och så ha min vanliga handväska till mig (jag börjar jobba efter sommaren och skötväskan måste ju fungera till min man också).
  • Hestia

TAALs mamma skrev 2009-06-22 20:01:25 följande:

Så där är min också, tycker det borde gå och dra ryggstödet hela vägen upp i sittande läge, men det fattas typ 1-2 cm i skåran...
    Annars går det inte att fälla ihop vagnen... (Testa att fälla ihop den och kolla i skenan får du se vad jag menar.)
  • Hestia
    Shoegirl skrev 2009-06-22 20:00:03 följande:
    Jag tjatar om Petunia - men jag dem!
    Vilken modell av den är det du har?
  • Hestia
    Shoegirl skrev 2009-06-22 21:14:45 följande:
    Tote - det finns bild i galleriet på den ena.
    Ok, tack!
  • Hestia
    Shoegirl skrev 2009-06-22 21:14:45 följande:
    Tote - det finns bild i galleriet på den ena.
    Haha - skitsnygg, men min man vägrar gå runt med en sådan. :D
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3