• CTMT

Mobil som körts i tvättmaskin... Finns det hopp?

Mobilen råkade hamna bland tvätten och kördes därför i 40 grader i tvättmaskinen (ca. 45 min långt tvättprogram)
    Kommer den fungera när den torkat helt och hållet eller är det kört?

• Svar på tråden Mobil som körts i tvättmaskin... Finns det hopp?
  • Toka2

Plocka isär den så mycket det går och ge den ett par dagars torktid, det KAN gå. Syrran tvättade sin SonyEricsson i 60 grader. För två år sedan. Mobilen funkar fortfarande

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • CTMT
    Toka2 skrev 2009-04-03 20:37:28 följande:
    Plocka isär den så mycket det går och ge den ett par dagars torktid, det KAN gå. Syrran tvättade sin SonyEricsson i 60 grader. För två år sedan. Mobilen funkar fortfarande
    Haha, tack... Ja min sambo har skruvat isär allt han kunnat...
    Jag och teknik går inte hand i hand... händer ALLTID nåt... :(
  • Fairy79

Jobbat på mobilverkstad och tvättmastinen "tar bort" saltet i vattnet så ska man dränka den så är de bästa sätt :) plocka ur batteriet och låt den ligga typ på ett element! kretskortet kan ärga med tiden å lägga ner men de är värt å försöka för den kan lika väl fungera i flera år! Lycka till!

• CTMT
    Fairy79 skrev 2009-04-03 20:41:35 följande:
    Jobbat på mobilverkstad och tvättmastinen "tar bort" saltet i vattnet så ska man dränka den så är de bästa sätt :) plocka ur batteriet och låt den ligga typ på ett element! kretskortet kan ärga med tiden å lägga ner men de är värt å försöka för den kan lika väl fungera i flera år! Lycka till!
    Tack :) Nu känns det mer hoppfullt! Hellre tvättmaskin än i havet då alltså :)
  • Fairy79

japp! men gör inte som en kund jag hade som skulle torka den i micron.. funkar mindre bra.. jag lovar :)

• Ängeln 80

Jag tvättade min på 40grader i ca45 min och efter det körde jag även centrifugering och min kan jag säga var stendöd.... Min pappa tappa sin i vattnet när han fiska men den klara sig och lever än i dag...

• Sarah84

Ja de kan gå.. Jag vet de som råkat göra samma misstag =) & de har lyckats få den att funka.. Testa & se..

• carola1977

En kollega tvättade sin telefon. Knappsatsen krympte men telefonen fungerar .

• linjes

Tvättade dotterns mobil o den vilar nu i frid

• CTMT

Haha.... ja om inte annat så muntrar ni ju upp mig med era historier :)

• cissi24

Jag tappade min i toan en gång. Den dök ner o kom upp igen. Men den blev aldrig densamma trevliga mobil igen..snyft

Svar på tråden Mobil som körts i tvättmaskin... Finns det hopp?