Mobil som körts i tvättmaskin... Finns det hopp?
Mobilen råkade hamna bland tvätten och kördes därför i 40 grader i tvättmaskinen (ca. 45 min långt tvättprogram)
Kommer den fungera när den torkat helt och hållet eller är det kört?
Mobilen råkade hamna bland tvätten och kördes därför i 40 grader i tvättmaskinen (ca. 45 min långt tvättprogram)
Kommer den fungera när den torkat helt och hållet eller är det kört?
Plocka isär den så mycket det går och ge den ett par dagars torktid, det KAN gå. Syrran tvättade sin SonyEricsson i 60 grader. För två år sedan. Mobilen funkar fortfarande
Jobbat på mobilverkstad och tvättmastinen "tar bort" saltet i vattnet så ska man dränka den så är de bästa sätt :) plocka ur batteriet och låt den ligga typ på ett element! kretskortet kan ärga med tiden å lägga ner men de är värt å försöka för den kan lika väl fungera i flera år! Lycka till!
japp! men gör inte som en kund jag hade som skulle torka den i micron.. funkar mindre bra.. jag lovar :)
Jag tvättade min på 40grader i ca45 min och efter det körde jag även centrifugering och min kan jag säga var stendöd.... Min pappa tappa sin i vattnet när han fiska men den klara sig och lever än i dag...
Ja de kan gå.. Jag vet de som råkat göra samma misstag =) & de har lyckats få den att funka.. Testa & se..
En kollega tvättade sin telefon. Knappsatsen krympte men telefonen fungerar .
Tvättade dotterns mobil o den vilar nu i frid
haha neh det är nog kört du...
tvättade sonens mobil i en 40tvätt och den är döööd
Haha.... ja om inte annat så muntrar ni ju upp mig med era historier :)
Jag tappade min i toan en gång. Den dök ner o kom upp igen. Men den blev aldrig densamma trevliga mobil igen..snyft