Inlägg från: Snoffsan |Visa alla inlägg
  • Snoffsan

Nån som sytt en prematurdocka?

Mina tjejer undrar mycket nu om hur det var när de föddes och frågar och jämför med typ alla deras dockor om hur små de var.

Hittade detta mönster på nätet och blev så sugen på att sy en eller två dockor åt dem så att de (och alla andra) kan få se hur små de var.

dollnetmarket.com/product.php

Någon som har testat? Problemet är ju att jag typ inte kan sy annat än raka sömmar, men jag tänkte jag kunde ta på mig det som ett projekt.

Vad tror ni? Nån som testat, var det svårt?

• Svar på tråden Nån som sytt en prematurdocka?
  • Snoffsan

Kanske ska man våga sig på att försöka då. Mina tjejer älskar ju dockor överhuvudtaget och det skulle vara så häfigt att ge dem sådana. Jag har själv svårt att komma ihåg hur små det faktiskt var.

• Snoffsan

Ja jag såg oxå den sidan, men kände att det skulle bli lite för dyrt med 2 dockor så jag försöker nog att sy ihop 2 själv tror jag.

Var det lätt att beställa mönstret från usa? Vad gick frakten på?

• Snoffsan

Nu har jag oxå köpt! Har inte haft tillgång till internet under påskledigheten, men nu är det gjort! Längtar!!!

Tack för att du gör det så enkelt för oss!!!

• Snoffsan

På panduro har de nåt tyg som heter docktrikå. Har bara sett det på internet så jag vet inte hur det känns men det låter ju lovande.

Åh vad spännande det ska bli att börja sy! Vi får stötta varandra här inne. Jag komemr säkert köra fast eftersom jag inte är så van på att sy, men då får vi väl försöka hjälpa varandra.

• Snoffsan
    tinaw skrev 2009-04-17 12:58:29 följande:
    Jag har sytt en, finns i mitt galleri. De är jättefina! Det är inte svårt men ganska pilligt.
    Åh vad fin den blev, fast det ser ut som att du är rätt van på att sy, vi får se hur det går för mig. :)
  • Snoffsan

Hur mycket granulat behöver man till en liten rprematur docka då? Jag ska göra 30 veckors som ska väga ca 1300 men då ska det här alltså bara väga ca 800-1000 för att det ska kännas riktigt? Hur mycket behöver jag köpa då?

På panduro säljer de ju 250 grams påsar. Ska jag då köpa 3-4 st såna eller tänker jag helt tokigt?

Ska gå och kolla docktrikå på panduro sen och tänkte även kolla ohlssons tyger. De har ju mycket tyger att välja på, men vet inte om de har nåt som passar till just dockor.

Oxå skulle man köpa ett tunnt fleece tyg alltså?

Kan man hitta såna grejer som man skulle ha för att fästa armar och ben på panduro oxå?

• Snoffsan

*skäms* Har inte ens börjat. Helgerna försvinner så fort! Har dessutom massa smycken jag måste hinna göra. Men till sommarnen kanske jag får tid över!

Svar på tråden Nån som sytt en prematurdocka?