• ebben

spara semesterdagar-hur många hur länge??Kommunal

Alltså-är kommunanställd i hemtjänst ,med i kommunal.
    vet att det finns begränsning på hur många semdagar man får spara,innan man får det utbetalt i pengar.men hur många är det o hur länge får man ha de sparat??
    Jag har 25 årets dagar+25 sparade=50 dar alltså.
    Får man ha det?? o hur länge?
    Tänkte inte ta nån semester i sommar utan bara FP,så jag tar kanske lite sem till hösten eller jul typ...

• Svar på tråden spara semesterdagar-hur många hur länge??Kommunal
  • ebben

vet ingen detta?
    Har för mig att det är max 50 man får ha...men är inte alls säker.För hur länge får man ha det i så fall-hur länge som helst? bara de inte blir fler??
    Hittar inget på nätet om detta,vet ej vad jag ska söka på......

• ebben

Åh...... jag ville ju veta detta NU!

• smurfans

Det beror nog väldigt mycket på vilket avtal man har och jag är osäker på hur det ser ut i kommunen men jag tror att det vanliga är att man får spara 5 semesterdagar per år och max ha 25 dagar sparade.

Kolla med lönekontoret på måndag.

• ebben

visst.måste så klart ringa o fråga-men ville veta NU

• smurfans

Ja, varför har inte alla öppet dygnet runt eller har bra info på nätet! D-)

• Gladskit

Säger som smurfans, max 5 dagar per år och max 25 dagar totalt är nog det mest förekommande. Men sen finns såklart variationer och undantag. Där jag jobbar tvingar man inte föräldralediga att ta ut sina semesterdagar, inte heller betalas de ut automatiskt. Utan alla går över på sparår 1 (trots att det ofta handlar om mer än 5 dagar) och så gör man en avstämning direkt när personen är åter i tjänst så att man gör upp om hur han/hon vill göra med dagarna.

• Ulli

Vi har 40 totaltsparade och riktmärke på att man får spara med sig 5 till nästa år.

Svar på tråden spara semesterdagar-hur många hur länge??Kommunal