• Snixx

pco??

Har försökt få barn en längre tid utan att lyckas, två tidiga missfall dock. Har just börjat läsa om PCO och tyckte att symtomen stämde på mig. Övervikt, ökad behåring osv. Men vill veta mer om detta. Jag har ÄL enligt äl-test. kan jag ha det och ändå ha PCO?

• Svar på tråden pco??
  • bambiii

min gynläkare sa så här till mig att jag har ägglossningar men inte varje månad. jag har också Pco. men är inte överviktig är normalviktig men har lite hårväxt på vissa ställen där jag inte vill ha det.. så det är väl ett utav mina symtom :P

• Snixx

Jag har regelbunden mens 28 dagar och regelbunden äl. Jag skulle så gärna vilja veta mer om detta. Symtom osv. Har man ont i magen?

• LiselottePCOS

SNIXX: Övervikt kan en kvinna ha utan att det är PCO/S. ÄL test kan visa fel om kvinna har PCO/S iom hon då har höga halter LH (hormonet som ger utslag på test vid ÄL)hela tiden även om hon inte har ÄL

Iom du har vart gravid 2ggr kan det finnas andra förklaringar. All övervikt ökar risk för gravidtets problem oavsett PCO/S eller inte. Boka en tid hos en gynekolog för undersökning.(VUL och blodprover) Alla med PCO/S har inte övervikt, knappt hälften i procent sett (40%).

Jag har läst att kvinnor med PCO/S klagat på ont i äggstockarna, inte hört gynekologer säga det vid föreläsningar.

2 av 3 av dessa syntom gäller(enl Rotterdam mötet 2004)
    oregelbudnen eller utebliven mens
    påverkade hormonnivåer ( ses i blodprov)
    PCO-äggstockar ( syns på ultraljud)

Titta in på www.pco-s.com.

"Min blogg":
    blogg.passagen.se/liselottepcos/

• Rosaasidenlakan

Kom gärna in och läs i min blogg där jag skriver om mitt liv med PCO/PCOS , vad& hur det är, tankar, känslor, vad jag får för behandling och hur det går.

www.nattstad.seAttLevaMedPCOS

Kram

Svar på tråden pco??