• Jemema

Sahlgrenska - del 10

Här samlas vi som gör IVF på Sahlgrenska. Välkomna gamla som nya!

Skriv om frågor och funderingar som du har, du får garanterat svar på dem i denna tråd. Här hjälper vi alla varandra och både peppar och stöttar varandra i uppgångar och motgångar.

Skriv gärna in dig på vår lista som vi har i medlemstråden, alla som är aktiva i tråden står med, så vi kan hålla koll på varandra, var vi är i behandlingar osv.

Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m40111971.html

Medlemstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m41215147.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 15:24
    Nya medlemstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43986213.html

• Svar på tråden Sahlgrenska - del 10
  • Jemema

Längtar Sänder styrkekramar!!

Katja, grattis på födelsedagen! Hoppas du får en fin dag

• Jemema

Celami, grattis!! Hur funkade det, gjorde ni först 3 IVF och sen äd? Hur länge fick ni vänta på äd? Bekostar landstinget det eller fick ni betala något? *nyfiken*

Rosa Russin, så var det för mig också en gång. Det är ifs inte embryot som syns, utan en luftbubbla som blir när man sätter in embryot. På mig kunde läkaren inte heller se vart det tog vägen men labbtjejen kollade i katetern och den var tom. "Jamen då måste det vara på plats" säger läkaren. Gravid blev jag icke och jag har alltid undrat vad som egentligen hände. Detta var ett av sex embryon som vi fick tillbaka vid förra IVF:en och jag blev ju inte gravid på de andra heller... men om vi bara hade haft det embryot hade jag nog ställt fler frågor. Håller tummarna för att din lill* finns därinne!

slutaren, ja det är normalt Sprayen gör att du inte ägglossar för tidigt.

Wiley, det är bara när du ska plocka ut ägg som du ska vara fastande.

• Jemema

Amis, de har tidigare gjort AH på Sahlgrenska, men slutade med det när det inte visade sig göra någon skillnad för graviditetsfrekvensen.

• Jemema

Amis, jag vet inte om det har någon negativ effekt på embryot, men det är säkert dyrt och då kanske det kan tyckas onödigt. Jag skulle ifs också gärna prova men fick jättenej när jag frågade.

• Jemema

Lycka till Det var ifs ett år sedan jag frågade så man vet aldrig.

• Jemema

SaraLena, det är många plussare som får menskänningar!!! Det är klart att du ska hoppas! Håller tummarna för dig.

• Jemema

SaraLena, jo jag plussade i februari men det blev missfall tyvärr

Boo, det är jättesvårt att veta hur det kommer att se ut. Har man planerat in nåt viktigt så kan man ge sig katten på att du måste gå på ett extra vul just den dan eller nåt! Men om allt går enligt plan så borde du vara "klar" om drygt två veckor!

• Jemema

SaraLena, ska hålla tummarna för dig hela helgen för säkerhets skull!!

heja, tack för påminnelsen i inboxen om ny tråd

Svar på tråden Sahlgrenska - del 10