Inlägg från: SaraLena |Visa alla inlägg
  • SaraLena

    Sahlgrenska - del 10

    En liten lägesrapport: Jag sitter bara och väntar in testdagen och det är så vakum-känsla över det.
    Jag är på ruvardag 12 och har fått ordentliga menskänningar, känns verkligen som om det är mens på g så .... Men jag hoppas fortfarande!
    S

  • SaraLena

    Längtar77: Nej vad trist Hoppas på frysisarna sen gumman Kram S

  • SaraLena
    Boo8 skrev 2009-04-05 20:34:22 följande:
    Jag vet att frågan är ställd förut men kan inte riktigt komma ihåg svaren... Ska ha påskfest på lördag här hos oss... Nu i efterhand var väl tiden för festen kanske inte den bästa men vad ska man göra... Sprutstart troligen på onsdag... Är det ok att dricka under sprutperioden? Jag kommer ju inte dricka massor alltså men kanske lite vin??
    Boo76: Det är ok att dricka på spray och sprutdagar. Inga problem. Bara du inte blir för full när du skall ta sprutan
    Norskan sa till mig när jag frågade "så länge du inte plussat så är det okej med lite alkohol. typ 3-4 glas vin iallafall.
    Lycka till på festen!
    S
  • SaraLena
    läslusen skrev 2009-04-05 22:46:10 följande:
    Tack för alla "grattisar"!!! Det känns så ofattbart, men jag har fått rejält med halsbränna som påminner om att något är på gång. Slutaren: Det verkar som kön för äggdonation har kortats något. För vår del tog det drygt två år från det att vi sattes upp i kö för äd-behandling tills idag, men då har vi ju länge försökt med "vanlig" IVF osv. innan. För min del finns egentligen ingen egentlig förklaring till varför mina ägg inte fungerar men säkert massor av bidragande orsaker... äter Levaxin, lite för högt FSH, svårstimulerad, benägenhet att bilda cystor, mycket oregelbunden/ knappt med mens... Ang. äggdonator så försöker de passa ihop någorlunda, men när man kommit så här långt såväl tidsmässigt som i tanke så är inte det det viktigaste längre. Det är underbart att få den här möjligheten att uppleva känslan av att vara gravid.
    CEMALI: GRATTIS!! Härligt med halsbränna ibland eller hur?
  • SaraLena
    Jemema skrev 2009-04-06 11:12:07 följande:
    SaraLena, det är många plussare som får menskänningar!!! Det är klart att du ska hoppas! Håller tummarna för dig.
    Jemena! Tack för tummarna! Bara att vänta då.....
  • SaraLena
    Jemema skrev 2009-04-06 11:20:12 följande:
    SaraLena, jag plussade på RD11.
    Jemena: Har du plussat och jag har missat det... Grattis!
  • SaraLena
    Jemema skrev 2009-04-06 18:14:54 följande:
    SaraLena, jo jag plussade i februari men det blev missfall tyvärr Boo, det är jättesvårt att veta hur det kommer att se ut. Har man planerat in nåt viktigt så kan man ge sig katten på att du måste gå på ett extra vul just den dan eller nåt! Men om allt går enligt plan så borde du vara "klar" om drygt två veckor!
  • SaraLena

    Sorry Jemena... jag missuppfattade dig Hoppas det går bättre nästa gång. Själv ruvar jag som en gammal höna till påsk Vet inte hur detta skall gå och jag tror inte jag vågar tjuvtesta... kanske..

    Det är så hemskt att läsa om missfall så nu har jag blivit lite nojjig, men det går väl över och man måate ju ha ett plus först.

    kram S

  • SaraLena

    Heja06 och Längtar77:

    Jag håller mina tummar för er flickor!
    Själv är jag på ruvardag 14 nu. Vågar inte tjuvtesta

    Jag kommer inte ha tillgång till dator hemma på ett tag, så jag kommer bli lite efter med uppdateringarna under påsken.
    men Glad Påsk till alla!
    Kram S

Svar på tråden Sahlgrenska - del 10