• Anonym (bakis)

Gahhh Varför känns det som jag gjort bort mig?

Måste bara få ventilera min bakis-ångest idag .....

Igår var vi ute med goda vänner och de flesta känner jag rätt så väl sen innan men sen var det några nya ansikten.
    Vi var ute o käkade o drack och hade hur trevligt som helst!! Vi blev askalas och gick en krogrunda, vi skrattade o dansade hela natten lång. Och helt ärligt så hade jag supertrevligt, jag var ovanligt glad och social och kände mig avslappnad på riktigt länge i nytt sällskap, jag vågade bjuda på mig själv och släppa loss. Jag tyckte jag uppträdde på ett bra sätt trots alkoholen och var inte dum eller elak eller nåt sånt men idag kan jag ändå inte låta bli att få lite ångest.
    Kanske släppte jag loss för mycket, jag kanske pratade för mycket, tog för mycket plats? Kanske skulle vart lugnare?? Men alla verkade ha hur trevligt som helst o alla släppte loss så att säga. Och dom "nya" tjejerna verkade gilla mig och trivas i mitt sällskap men varför känner man idag som att man släppt loss lite för mycket, kanske var för pratig o go glad?? Tänk om dom tyckte jag var överdriven eller trodde att jag var nåt? Skumma tankar jag vet.....
    Åh ekanske för att man är bakis, vad vet jag, hade iallafall trevligt men kan ändå inte låta bli att känna lite ångest.

Hoppas ni förstår hur jag menar!

• Svar på tråden Gahhh Varför känns det som jag gjort bort mig?
  • AngelOfHarlem

Låter som klassisk bakfylleångest. Jag kan också få det ibland trots att jag egentligen vet att jag inte gjort bort mig!

• Alexandra84

Vanligt det där...
    Antagligen har du skött dig exemplariskt och alla i ert sällskap tyckte du var underbar

Men sen är det ju så att om man dricker så kommer ångesten, även fast det inte finns några grunder för den liksom.

Så ignorera dina tankar och njut av en trevlig kväll med roligt sällskap

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William Bf 090409~*~
  • Anonym (bakis)

Tack för era gulliga ord, nu känner jag mig lugnare.

Ni har rätt, inte konstigt att man har ångest med tanke på alkoholen och tankarna ska jag lägga åt sidan!

• trettioplus

Det är kemiskt. Inget att bry sig om.
    Men du kan ju ta det i akt och känna in hur de människor har det som konstant har den obalansen i kroppen och som alltid känner den oro du har just nu, utan egentlig orsak. (så kan du göra något bra av den här dagen) :)
    Det kan vara lite nyttigt att tänka på om man själv är psykiskt frisk, hur andra kan ha det.

Det känns bättre imorgon!
    :)

• jag vill också

Jag tror inte att det är någon fara. Finns stor chans att fler i sällskapet har samma ångest idag!

Själv behöver jag ingen alkohol för att känna ångest nästa dag och fundera på exakt samma saker...

• Groda78

jag vill också skrev 2009-04-05 12:40:51 följande:

Jag tror inte att det är någon fara. Finns stor chans att fler i sällskapet har samma ångest idag!Själv behöver jag ingen alkohol för att känna ångest nästa dag och fundera på exakt samma saker...
    Jag också! Trodde man skulle slippa det när man går ut nykter men icke =). Har visat sig att jag pratar för mycket oavsett om jag dricker eller inte....
  • Anonym (bakis)
    Groda78 skrev 2009-04-05 12:44:36 följande:
    jag vill också skrev 2009-04-05 12:40:51 följande:
    Jag också! Trodde man skulle slippa det när man går ut nykter men icke =). Har visat sig att jag pratar för mycket oavsett om jag dricker eller inte....
    Fast vet ni vad?! Jag tyckte att en av tjejerna pratade alldeles för mycket men vad gör det? Jag gillade henne ändå och hon var trevlig o söt. Själv pratade jag också mycket men jag trivs med det och ska väl få vara den jag är.
    Hellre att man pratar för mycket än för lite, tycker det är såååå jobbigt med blyga människor
  • Anonym (bakis)
    trettioplus skrev 2009-04-05 12:37:08 följande:
    Det är kemiskt. Inget att bry sig om.Men du kan ju ta det i akt och känna in hur de människor har det som konstant har den obalansen i kroppen och som alltid känner den oro du har just nu, utan egentlig orsak. (så kan du göra något bra av den här dagen) :)Det kan vara lite nyttigt att tänka på om man själv är psykiskt frisk, hur andra kan ha det.Det känns bättre imorgon! :)
    Hehe, lider själv av ångest och gjort i några år men går på behandling som börjat att ge resultat ( tack o lov) så nu känner jag inte lika mycket ångest längre utan börjar bli frisk. Men just idag och även igår då man skulle träffa dessa nya människorna så hade jag extra mycket ångest men det är väl normalt med tanke på situationerna.
  • trettioplus

Anonym (bakis) skrev 2009-04-05 12:57:15 följande:

Hehe, lider själv av ångest och gjort i några år men går på behandling som börjat att ge resultat ( tack o lov) så nu känner jag inte lika mycket ångest längre utan börjar bli frisk. Men just idag och även igår då man skulle träffa dessa nya människorna så hade jag extra mycket ångest men det är väl normalt med tanke på situationerna.
    Då vet du vad det handlar om ;)
    Och så kan du vara lycklig över att DEN HÄR GÅNGEN då är det mycket bättre imorgon.
    Du har inte gjort bort dig.
Svar på tråden Gahhh Varför känns det som jag gjort bort mig?