Inlägg från: Brodsmulan |Visa alla inlägg
  • Brodsmulan

LindeMammor05

Hi, hi.. kuligt hoppar in här med bf än så länge då då Finns fler linde mammor ska se om de kan hitta hit..
    Få se om denna lilla herrn tänker vänta på sig ända till slutet av september, skulle inte tro det med de förvärkar jag har, men någon vecka till gör ju inget, bara han inte bestämmer sig för den 9e september, vore lite tråkigt då våran största kille fyller 9år då fast snygg födelsedagspresent.

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)---Max 30/3 3055g ,längd 52
    Peand (Petra 33år Vedevåg)------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)-------Beräknad 29/9

• Brodsmulan

Nej men jisses Johanna, har Maxen blivit så stor att han går med gåstol.. huuuga vad tiden går fort plutten.
    Sötis Jonas är

• Brodsmulan

Det går nog inte att få upp listan, alternativt så kan du ju lägga en länk till en lista, men det är ju så pass 'få' namn ändå så man lär nog känna alla rätt snabbt.
    Såg att du varit in på en del sidor redan Jenny (mysan) ansluter nog också kan jag nog tänka.

Kan väl snabbt presentera mig i korthet:
    Cissi kallas jag då, heter egentligen Cecilia men väldigt få gånger jag får höra det så reagerar knappt på det. Är gift sedan 10år med Kenneth och tillsammans har vi Rasmus 9år, Morgan 7år och *Ludwig* f/d 10/11-04. Läser på Behandlingsassistentsprogrammet i Kopparberg och hoppas bli klar juni-06, kommer fortsätta från 7/11 då jag fixade de första 10p nu i höst redan nu under sommaren då jag hade min praktik då. Maken jobbar på Maritor som många andra *s* Till familjen hör också en blandis vovve och f.n. 4 katter. Mina hobbies är barnen och deras aktiviteter, djuren och webbsidan som vi gemensamt plockar med.

Men nu lär jag gå och sova, får hoppas detta stannar av lite nu för maken ska ut och fiska imorgon på nå'n hyrtjärn med Meritorfolk så han drar vid 4 imorgonbitti.. till Kloten.. mindre bra, däruppe finns ju nada täckning på mobilen. Men, men, pappa är hemma så vill det sig illa så får jag skicka upp han å hämta honom.

Nattis på er tjejjer

• Brodsmulan

åh vad jag är lycklig nu på förmiddan
    Fick precis veta från fk att jag får höja min sgi p.g.a. att jag studerat de senaste 5 åren.. får gå från 159100/år till 175800/år som är det nu gällande lönen (minsta lön) där jag jobbade sist.. jeeee ska bli kul å se vad det gör för dagsskillnad på sgi, fk har trassel med sin inlogg på självbetjäning så jag kan inte se det nu.
    Magen är lite lugnare idag, dick fortfarande mycket förvärkar men inte lika onda, skönt!!

Petra, de e inte dåligt jobbat, hoppas grabbarna tycker mamma är lika duktig när deras lillebror kommer.. brukar ju gå upp straxt före sju och fixa iordning så duschen rinner och frukost är framställd till de kliver upp, men här har vi så'n tur att de åker buss straxt efter 8 och dit bussen går har vi bara 50m så det går de själva.. följde med största fram tills han gick andra terminen i 1an sen bidde det stopp.. pinsamt att ha mamma med å lilla han har aldrig velat att jag skulle gå med honom, en väldigt bestämd herre. Men visst blir det andra rutiner när man får en liten också att passa in i schemat *s*

• Brodsmulan

Johanna.. japp, kommer få ökat med ungefär 700:-/mån i sgi, känns ganska så skönt måste jag ju säga på de första två pojkarna hade jag inte ens sgi, utan låg på lägsta som då va 60:-/dag i både sgi och garanti.. fast maken tog ut mesta av fp, kommer han göra nu också, kommer vara ledig alla dagar jag ska till skolan och troligen ha stående fre-lör-sön. Han har mycket, mycket mer än mig i sgi, jag tycker mina 385:-/dag är massa.. han har 550:-/dag.. fusk.. tycker alla borde få ha samma, men då när pojkarna va små va jag tacksam över det.

Sen får vi ju även ändrigen 1okt med höjt barnbidrag, från nuvarande 1900:-/mån för två barn (Petra du kommer få 2354:- efter 1okt, flerbarnstillägg 254:- från andra barnet) och sen med tre barn kommer vi få 3604:-/mån så vi kommer knappt behöva röra föräldrapenningen, har ju inte hög penning i månaden nu och kommer man bara upp i ungefär samma så är jag mer än nöjd, hellre hemma längre än får ut mycket pengar. Har faktiskt haft förmånen att av min sons 9åriga liv har jag varit hemma 8år visserligen med en del studielån men så tacksam för att man fått vara med dem, barndommen går alldelens för snabbt.

• Brodsmulan

Mary.. kul med fler som väntar barn också vi vet också vad vi väntar, blir en fjärde pojke här

Johanna.. nja, jag har inte helt varit hemma, har studerat på Masugnen deltid och på universitet sen ht02, då var jag på skolan typ varannan vecka en kväll så nog har man komit ut lite av och till och nu senaste året harjag gått uppe på Campus i Kopparberg och där har vi varit 2-3 dagar i v men aldrig gått längre än max 10-15, oftast inte längr än 13 så det är inga långa dagar direkt, enda jobbiga jag gjort är praktiken nu i sommar, men hellre det och få ledigt halva hösten helt.

• Brodsmulan

Fikan funkar inte för mig just nu, har dels ul den dagen och sen sliter jag håret med en rapport och en omtenta just nu nå'n av er som är duktig på sekretess??? avskyr det och kommer åka på de frågorna, men får hoppas att resten går bättre. Har frågor rörande hur man får inhämta information om klienter, alltså en soc sekreterare och rent generelltk an jag svara men inte när de preciserar med föräldrar, tidigare psykolog, nuvarande psykolog och om klienten är över/under 18år. Nå'n som kanske kan hjälpa?

Petra.. jo, visst är det skönt när man kan hålla ner tiderna, mina har gått som mest 24h/v men speciellt den stora är en riktig dagis/fritids unge, har lite problem (ej diagnos men liknande adhd problematik och besväras av affektanfall) så tempot funkar för honom.. även om det blev lite för mycket också till en början.. han fick problem med att hålla tätt ett bra tag och det påvisar ju oro, märks tydligt nu också för det har kommit tillbaka nu under sommaren, men nu är det ju lillebror som gör honom orolig och det kan vi ju tyvärr inte underlätta. Men tråkigt var det när han började på dagis, blev torr redan under 2år, började på dagis vid 3år och direkt fick problem fram till han blev drygt 4år och sen dess ganska mycket nattetid men det gav sig vid 6år men tyvärr tillbaka nu då, men bara lillkillen är född tror jag det släpper av, inte lätt för dem att förstå heller.

Funderar på om ni vet någon sida där man kan beställa sagor på cd, alltså sånna med bok, eller kassetter?

• Brodsmulan

Godmorgon Jenny.. hur är det?
    Kopiera du listan och lägg in din lilla Levina gillade sessan hoppgungan? Ser lite smått skeptisk ut på bilden *s*

• Brodsmulan

Jenny.. jodå, inte är det långt undan, lär nog inte bli några 40v här inte som det känns nu, men någon vecka till skulle ju inte göra nått men å andra sidan så skrutt nyfiken man är nu då på lillkillen. Just nu är det bara rätt jobbigt med alla förvärkar, men bara sängkläderna i tvättmaskin stannat så ska jag hoppa in i duschen och se om det stannar av annars kanske det får bli en tur in till Örebro och se om vi får ut bricanyl och kolla hur pass påverkat det blivit.

Men du, kolla på Tradera.com eller Blocket.se det finns ju sånna med karmsaxar, alltså som du sätter ovanpå dörrposten då behöver du inte göra hål i taket. Stora grabben min va helsåld på den när han va liten, hoppade värre än en kanin, den lilla han va mer för att gunga i den, men just att de kan röra sig fritt brukar vara uppskattat, de kan stå och samtidigt röra armarna

Har precis varit jätteduktig och monterat ihop/upp vagnen.. så liten å smidig men ändå lite stum, fast kanske ger sig närm an gått ett tag med den, men så nöjd med priset, bara 2000:- för vagn, täcke/kudde regn/mygg skydd.. lagom billigt

• Brodsmulan

Johanna.. www.babystugan.com det lönar sig att springa runt på nätet och leta på massa ställen Ministar heter vagnen. Japp, är skitnöjd.

Svar på tråden LindeMammor05