• Göteborgsbruden

Kan inte framkalla

Har testat fuji å extrafilm men kan inte framkalla mina bilder då dom inte blir uppladdade på deras sidor. Förminskar bilderna rejält men det funkar ändå inte(dessutom blir ju bilden suddig ju mindre den blir...). Nån som ver vad felet kan vara? Varför kan jag inte ladda upp?
    Bilderna är ju inte större än vad dom får heller..

(¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Kan inte framkalla
  • Marie IE B

Låter märkligt !
    Inte ska man ju för det första behöva förminska bilderna när man ska skicka dom för framkallning, då vill man ju verkligen ha hög kvalitet på bilderna. Jag har skickat till crimson.se och rosenfoto.se och aldrig varit med om detta. Mina bilder ligger mellan 2-4 Mb. Vilket format är dina bilder i ? jpeg, gif, raw ? Kan det kanske ha något med det att göra?
    Det finns ju lite olika sätt att ladda upp bilderna på, från säker lagring mm. Hur gör du ?

• Göteborgsbruden
    Marie IE B skrev 2009-04-05 15:22:09 följande:
    Låter märkligt !Inte ska man ju för det första behöva förminska bilderna när man ska skicka dom för framkallning, då vill man ju verkligen ha hög kvalitet på bilderna. Jag har skickat till crimson.se och rosenfoto.se och aldrig varit med om detta. Mina bilder ligger mellan 2-4 Mb. Vilket format är dina bilder i ? jpeg, gif, raw ? Kan det kanske ha något med det att göra?Det finns ju lite olika sätt att ladda upp bilderna på, från säker lagring mm. Hur gör du ?
    Har formatet JPEG. Det konstiga är att förra året kunde jag framkalla från fuji utan problem och jag har inte ändrat något i kameran.
    Laddar upp genom att kopiare dom till datorn från kameran, alltså tar "kopiera" å sen "klistra in", är det felet kanske? Om du menar hur jag lägger in dom på datorn alltså. Hehe är inte så jättehaj på sånt här
  • Marie IE B

Jag menade mer hur du laddar upp dom på resp fotosidas uppladdningssida. Hos en del kan man välja att spara bilderna i deras s k "säker lagring" och sedan ladda direkt därifrån, man kan ofta ladda upp foton på enklare vis, bild för bild ofta max 10 bilder per laddning eller så kan man markera upp hur många bilder man vill direkt från sin lagringsplats på datorn.
    Kan kika lite hur dessa två sidor fungerar.

• Göteborgsbruden
    Marie IE B skrev 2009-04-05 15:31:23 följande:
    Jag menade mer hur du laddar upp dom på resp fotosidas uppladdningssida. Hos en del kan man välja att spara bilderna i deras s k "säker lagring" och sedan ladda direkt därifrån, man kan ofta ladda upp foton på enklare vis, bild för bild ofta max 10 bilder per laddning eller så kan man markera upp hur många bilder man vill direkt från sin lagringsplats på datorn.Kan kika lite hur dessa två sidor fungerar.
    Ah ok, sorry missuppfatta
    Tar snabb uppladdning på fuji, kanske ska testa å göra på nåt annat vis. Tack för tipsen!
Svar på tråden Kan inte framkalla